Jump to content
Herppi.net - Suomen Herppiharrastajat ry
Cuutamo

Maakilpikonnan juominen

Recommended Posts

Ei kai niiden pidä, mutta helpottaa hommaa, uskoisin.
Itselläni ei ole vesiastioina ruukunalusia, mutta lasitettu on kai helpompi puhdistaa eikä ainakaan ime vettä itseensä.

Jaa viesti

Nelivarvas James juo usein, taktiikkana veden "haukkaileminen" kupin reunalta :)

http://keskustelu.herppi.net/gallery/image/15851-james-juo-osa-2/

Meillä on tämä tekniikka nykyisin myös vallalla! :O

Konnat kyllä läträävät vedessä muutoin, kulkevat kupista yli monta kertaa päivässä jne, mutta miksi sitten pitää juoda tuolleen.... hankalasti? :D

• Like 2

Jaa viesti

Kuinka usein näette omia konnianne juomassa?
Ja mainitkaa lajikin samalla, koska näissähän on eroja.

Nelivarpaat olen nähnyt juomassa pari kertaa koko elämäni aikana, kreikankonnat useasti heti vedenvaihdon jälkeen.

Jaa viesti

Minun Nelivarvas käy vesikupissa juomassa äärettömän harvoin. Olen joskus sen nähnyt juovan.

Jaa viesti

meillä kreikkalainen tykkää vaan jyrätä vesikupin yli. muutaman kerran oon sen nähny hörppivän vettä kupista mutta pääsääntöisesti juo silloin kun pohjamateriaalin kostutukseen käytettävä vesi jää pieniksi lätäköiksi ennen kuin imeyty, siis siitä pikkuruisesta lätäköstä ryystää likaista vettä vaikka vieressä on kupillinen puhdasta  :rolleyes:

• Like 1

Jaa viesti

Joo tuttua täälläkin kreikkalaisilla tuo edellä mainittu! Menee ne tosin kupistakin juomaan usein heti kun vesi on vaihdettu.

Jaa viesti

Meilläkin kreikkalainen juo suoraan "maasta". :) Mutta myös kupista joskus heti vedenvaihdon jälkeen.

Jaa viesti

ai hyvä et muidenkin konnat tekee tuota, oon pitäny tota omaa vähän pölvästinä :D

Jaa viesti

Onkohan se vaan joku reaktio siihen, että ku maasta saa harvemmin sadevettä, niin se käytetään hyödyksi.

Jaa viesti

Meillä nelivarvas, oli edellisessä paikassa kyvetetty joka aamu ja meille tultuaan luttaili itsekseen juomakupissaan, varsinaisesta juomisesta en ole varma. Ulkoilukaudella kupissa läträys loppui, kun maa/ulkoa kerätty ruoka olivat kosteita ja märkiä.

Jaa viesti

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Kirjaudu sisään