Jump to content
Herppi.net - Suomen Herppiharrastajat ry
Raffe

Vessapaperin vaarallisuus?

Recommended Posts

Hei, tarvitsisin apua. Konnani söi juuri seikkailun tuoksinassa vessapaperia, en ole yhtään varma, että kuinka paljon se sitä söi. Konna oli ruokittu juuri, joten nälkä sillä tuskin oli. Pitäisikö katsoa, että kuinka se kakkaa ja syö ensin, vai tehdä muita toimenpiteitä? Konna on ollut minulla vasta n. 6kk, mutta olen hyvin kiintynyt siihen, joten arvostan kaikkea apua. :)

Enpä usko että vessapaperi mitenkään myrkyllistä on mutta se kyllä voi aiheuttaa ummetusta tai suolitukoksen koska se ei sula konnan ruuansulatuksessa. Käy ostamassa parafiiniöljyä ja anna sitä konnallesi. Eniten huolissani olisin siitä miten konnasi pääsi syömään vessapaperia ja miksi se sitä söi. Yleensä jos herpit syövät jotain ei sopivaa viittaa se jonkinlaiseen puutostilaan. Tarkasta siis konnan ruokavalio ja pidä huolta ettei konna syö enään mitään sopimatonta. Ota siis terraariosta kaikki sopimaton pois.

4 tuntia sitten, Niina01 said:

Enpä usko että vessapaperi mitenkään myrkyllistä on mutta se kyllä voi aiheuttaa ummetusta tai suolitukoksen koska se ei sula konnan ruuansulatuksessa. Käy ostamassa parafiiniöljyä ja anna sitä konnallesi. Eniten huolissani olisin siitä miten konnasi pääsi syömään vessapaperia ja miksi se sitä söi. Yleensä jos herpit syövät jotain ei sopivaa viittaa se jonkinlaiseen puutostilaan. Tarkasta siis konnan ruokavalio ja pidä huolta ettei konna syö enään mitään sopimatonta. Ota siis terraariosta kaikki sopimaton pois.

Kiitos avusta käyn ostamassa öljyä. Konna syö mielestäni hyvinkin monipuolisesti ja sillä on kaikki vitamiinit jne. olen ottanut täältä keskusteluista vinkkejä, se söi edellisessä kodissaan aika suppeasti ja sillä on pyramidikasvua kilvessä. Aion lähiaikoina käydä eläinlääkärillä ihan tarkistuksessa. Haluan pitää siitä mahd hyvää huolta. :)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now