Jump to content
Herppi.net - Suomen Herppiharrastajat ry
Konnaunelma

Keinoja saada konna syömään pellettejä

Recommended Posts

Meillä on ollut jo vuoden verran kamppailua asian kanssa. Ongelma on siis että Yrjänä tuntuu vihaavan yli kaiken PAT-pellettejä, joita olen sille kyllä ahkerasti yrittänyt syöttää. Olisi kuitenkin hyvä jos suostuisi niitä syömään, kun ovat niin monipuolista ja oikeaoppista ravintoa konnalle. Olen miettinyt pellettien sekoittamista pieneen määrään jotain hedelmäsosetta. Olisko ihan tyhmää kokeilla tällaista? Salaatin kanssa eivät Yrpälle uppoa. Vai pitäisikö luovuttaa ja ruveta keräilemään sekoituksia yrteistä ja heinäkasveista korvaamaan nuo pelletit?

Jaa viesti

Paras tapa on vain tarjota pelkiä pellettejä niin kauan, että konnan niitä syö :) Terve konna ei näännytä itseään nälkään.
Meillä riittää yleensä pari päivää nirsoilua ja taas maistuu.

Jaa viesti

Eikä pelletit tietenkään ole ainut oikea vaihtoehto. Niittykasveja ja heinää voi toki tarjota konnalle muussakin muodossa :)
Itse suosin pellettejä itse kuivaamieni kasvien lisänä tuomassa monipuolisuutta talven ruokavalioon.

Jaa viesti

Pelletit kannattaa liottaa lämpimässä vedessä ja tarjota tosiaan pelkästään niitä. Paras ajankohta tarjota on yleensä muutama päivä horroksen jälkeen, kun alkaa perinteisesti ahmimiskausi...

Jaa viesti

Ahmimiskausi todellakin alkoi! Konnalla on ollut tarjolla vain pellettiä (lämpimässä vedessä olen aina liottanut), heinää ja vettä, ja nyt parina päivänä on käynyt muutamaan kertaan maistamassa, tänään on suostunut syömään tosi reippaasti pellettiä, ja heinää menee siinä ohessa myös :) JES!

Jaa viesti

Hieno juttu! Se on jotenkin ihmeellistä, kun jokin juttu alkaa kilpparille kelvata. Yleensä se sitten kelpaa vastakin, kun kerran oppii syömään jotakin laatua. Muistan, kun Horsti ekan kerran kunnolla söi PATtia joskus yli kymmenen vuotta sitten: Oli kesä, ja olin tuonut sen just sisälle ulkoilemasta. Ensin se meni PAT-lautasen ääreen ja veti ruokaa kitusiinsa hullun lailla ja sen jälkeen kaivautui pohjamatskuun. Kumpikin tapahtui ekaa kertaa tuolloin ja mietin että ehkä sillä ulkoilulla oli joku vaikutus asiaan.

Jaa viesti

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Kirjaudu sisään