Jump to content
Herppi.net - Suomen Herppiharrastajat ry
Viki the Frog

Hamsterinhäkki leogekon asumuksena

Recommended Posts

Minulta on nyt kyselty yhden päivän aikana neljä kertaa miksi leoskini asuvat hamsterinhäkissä ja käyttäjät juoksupyöriä. Haluaisin nyt kuulla mitä mieltä herppiläiset on siitä että lisko asuu hamsterinkopassa. Minulla löytyy sieltä liskoille ne perustarpeet: piiloja, ruokakuppi, kalkkikuppi, juomakuppi ja wetbox. Lisäksi olen saanut asennettua sinne paloturvallisesti lämpömaton. Kopissa on perusjuttujen lisäksi juoksupyörä, jota liskoni käyttävät mielellään (osaavat mennä siihen itse ja käyttää sitä), sekä hamsterinkopin mukana tullut tunneli. Liskoni tykkäävät nukkua siinä tunnelissa ja sopivat kääntymään siinä ympäri, jos tahtovat. Kopissa asuu tällä hetkellä kaksi liskoa mutta välillä siirrän toisen liskon toiseen terraarioon (toinen liskoista on poika ja toinen tyttö, paritteluaikaan poikalisko asuu yksin). Elikkäs mitä mieltä te olette tälläisestä järjestelystä? Saako liskon asumus poiketa tavllisesta terraariosta? :smile:

Jos joku haluaa nähdä kuvia kyseisestä hamsterinkopista, niin instassa löytyy: @lizurdi

Noniin, nyt voin jatkaa tätä juttua, tuli aamulla kiire kouluun tuota kirjoittaessa :DD

Juoksupyörinä minulla on kaksi avonaista umpinaista juoksupyörää (tuon tyylisiä ->)  http://www.petmania.fi/product_details.php?p=1192

Sekä yksi pallonmuotoinen juoksupyörä, joka on telineessä kiinni http://www.petmania.fi/product_details.php?p=914

Liskoni tosiaan osaavat mennä niihin ihan itse juoksemaan ja tykkäävät siitä. En tiedä liittyykö juoksupyörissä juokseminen siihen että liskoni ovat tosi rauhallisia (kuluttaneet energiaa juoksemiseen), eivätkä siten yritä kiipeillä kopeistaan pois. Mitä mieltä olette siis juoksupyöristä?

No mulle tulee kyllä lähinnä mieleen, että miksi ihmeessä pitäisin leoskia hamstereille tarkoitetuissa olosuhteissa :biggrin: ?

Käytettyjä akvaarioita /terraarioita saa edullisesti, siinä ei hännät eikä varpaat ole vaarassa piennojen suhteen. Kiipeily mahdollisuuksia saa rakennettu jne. Lämpömatot terran pohjan alle yms. Juoksupyörään en ota kantaa,muuta kuin omilleni en laittais :biggrin:

Minulla tosiaan oli poikaliskolleni ihan tavallinen terraario aluksi mutta kun kasvava parta-agamani alkoi tarvita isomman terraarion, niin se sai poikaliskoni vanhan terraarion. Äitini ei kuitenkaan halua enää uusia terraarioita huoneeseeni, niin löysin sitten eläinkaupasta täydellisen hamsterinkopin sille :biggrin: Tosiaan ennen ostoa tarkistin että siinä hamsterinhäkissä on kaikki turvallisuusasiat kunnossa (esim. ei liian isot välit kalterissa, että liskojen pää sopisi siitä välistä). Omat liskoni ei siis tykkää pahemmin kiipeillä, joten ei ne yritä tulla kaltereita pitkin ylös.

Poikaliskoni on kauhean kiintynyt uuteen hamsterinkoppiinsa, esim jos sen laittaa lattialle, niin heti suuntaa takaisin koppiinsa :D

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now