Jump to content
Herppi.net - Suomen Herppiharrastajat ry
wilmeee

Lichanura trivirgata, Ruusuboa

Recommended Posts

wilmeee    13

Eli tässä etsiskellessä seuraavaa lajia omiin nurkkiin...(_jep ei 20 vuoteen tule lisää)

osui tälläinen silmään yhdellä aiheeseen liittyvällä sivulla...(laitoin wilkku sulle pisteitä ;) )

Mikä näiden saatavuus on nykyisellään?

Jaa viesti

viimevuonna oli ainakin aikas monessakin eläinkaupassa myynnissä, makso joku 60-100€

eiköhän tiiasista ainakin saa tilaamalla.

Ruusubooat on niin kauniita <3

Jaa viesti

wilmeee    13

tällä olis jo terrakin valmiiina :)

morella viridikset on nyt syrämmen vallannut,tai siis jos sellasen jostain saisi.....mutta kokoelmia pitää jatkaa ::)

Edited by wilmeee

Jaa viesti

Lizzard    80

Harvakseltaan niitä on myynnissä, pääosin L.t. saslowia tai trivirgataa.

Itsellä ollut hakusessa jo useamman vuoden uros gracia muttei ole vielä tärpännyt vaikka reptinettiä yms. selaillut.

Jenkeissä ilmeisesti hieman yleisempi lemmikki kuin täällä suunnassa mutta helppohoitoinen ja kaunis! :)

Jaa viesti

wilmeee    13

juu näin mä olen kanssa ymmärtänyt kun etsinyt. itsellä ei ainakaan missään eläinkaupassa ole tullut vastaan..

Jaa viesti

Make74    27

Kyllähän ruusuboia löytyy tuolta Ruotsin maalta. Nytkin on ilmoitus reptis.

Harmi vain kun tää kaveri asuu niin kaukana tukholmasta (reilu 300 km) eikä ole kuulemma tulossa ainakaan syyskuun tukholman messuille.. Hö

Myös viime syyskuun messuilla niitä oli saatavilla.. siinä vaiheessa kun mä ne hoksasin oli valitettavasti vain 2 urosta jäljellä. enkä sitten viitsinyt pelkkää urosta ostaa kun olisin naaraankin halunnut.

Jaa viesti

Make74    27

N. 2 vuoden etsinnän jälkeen onnistuin löytämään syyskuun -10 Ruotsin messuilta itselleni vihdoin ja viimein Ruusuboa pariskunnan (Saslowi). Pari on vuosimallia -09

Nyt kun olen seurannut tätä lajia n. 7 kk:n ajan ihastun tähän lajiin enemmän ja enemmän. Ruusuboa on malliltaan ja olemukseltaan ihan niinkuin Kuningasboa, mutta vain mini koossa.. Ja vaikka muuten ovat lauhkeita matosia niin ainakin minun omat ovat todella agressiivisia syöjiä.

Ihan mielenkiinnosta kartottaisin, että löytyykö tätä hienoa lajia kuinka paljon Suomesta ja mitä värimuunoksia.

Josko saisi muidenkin harrastajien/kasvattajien kokemuksia ja tietoutta tästä lajista.

Jaa viesti

PikkuTolonen    282

Onnea kovasti uusista kavereista! :)

Laita pian kuvia tulemaan ;)

Itsellänikin hankintalistalla odottelee parempaa saatavuutta...

Jaa viesti

Leiu    30

No hittolainen, itsekin olen jo vuoden päivät etsiskellyt tuloksetta mokomia. Meinasitko ihan kasvatuspuuhiin omiasi laittaa?

Jaa viesti

Make74    27

Siis mä ihastuin het tähän lajiin kun aloin siitä lukemaan tietoutta, mutta tosiaan pari vuotta meni ennenkuin löysin nämä. Tätä lajia liikkuu aikas harvakseltaan ..Jopa ruotsissa(ainakin mitä itse olen seurannut myynti-ilmoituksia).

Saatavuutta vaikeuttaa myös se että tämä laji synnyttää vain n. 4-10 poikasta kerralla. Kesliarvollinen määrä on kumminkin lähempänä n. 4-6 poikasta kuin tuota 10:ä.

Leiu..

Juuri näin.. Eli tarkoitus olisi saada aikaiseksi Suomessa syntyneitä poikasia.. Niitä kun ei tietääkseni ole vielä Suomessa tullut, mutta toki minunkin käärmeilläni menee vielä hetki ennenkuin päästään siihen pisteeseen.

ja on tää niin mahtava laji et hankin näitä lisää heti vain kun löydä.

Toivottavasti löytyy muitakin värejä kasvatukseen ja sit myöhemmin Suomen markkinoille.

Jaa viesti

Make74    27

Nyt olis tuol Gallerias 1 kuva mun Ruusuboista.. Ei mikään maailman paras kuva, mut kyl siitä näkee mitä ne on :) ..Parempaa kuvaa tulee jahka saan kunnon kameran.

Jaa viesti

Lizzard    80

Jos jollain vaan pistää silmään millään foorumilla tai missään myyntipalstoilla L.t. graciaa niin nakatkaa siitä allekirjoittaneelle heti vinkkiä, jookos? :) Olisin ikuisesti kiitollinen.

Olen yrittänyt tuolle omalle naaraalleni etsiä ukkoa tai 1.1. jo vuosikausia. Mutta kyseessä pitäisi olla satavarmasti tuo L.t.GRACIA. Noita muita alalajeja on tullut jonkin verran vastaan.

Onko kellään kokemusta seuraavasta opuksesta? Onko asiallinen ja kannattaako hankkia?

http://www.amazon.com/Rubber-Reptile-Amphibian-Keepers-Guides/dp/0764132008

Joskus vuosi-pari sitten löysin netistä seuraavanlaisen opuksen, jota oltiin julkaisemassa "kohtapuoliin" mutta nyt ei löydy linkillä eikä hakusanoilla enää millään.

Onneksi kirjoitin opuksen nimen ja tekijät ylös. Onkohan kellään havaintoa kirjasta?

"Rosy Boas -Their Natural History and Husbandry" authoreina Jeremiah Easter sekä Jerry Hartley. Jos se opus on julkaistu, pitäis ehdottomasti saada se hyppysiin!

-Heidi-

Jaa viesti

rölli-    125

jos 1.1 löytyy ni taitaa lähtee itelle :D kuitenkin, onko kellään tätä L.T.Triviragataa? Itse pidän eniten sen mustasta väristä

Jaa viesti

Lizzard    80

rölli: Mun kaveripariskunnalla tässä kylällä on C.t.trivirgataa pariskunta (?), mutta muistaakseni he eivät ole täällä herppinetissä. Ainakaan aktiivisesti.

Oletkos naamakirjassa? Sitä kautta voin antaa yhteystiedot jos haluat kysellä lisää ;)

Jaa viesti

sisu65    377

Piti ihan googlettaa, onpas kauniita käärmeitä, varsinkin sellainen musta- valkoraidallinen. Harmi että suomessa ei näitä ole.

Jaa viesti

Lizzard    80

Sisu: Suomessa on siis muutamia yksilöitä, mutta poikasia en henk.koht. tiedä vielä kenellekkään tulleen. Lisäksi näitä näkee myynnissä todella harvoin. Kaikki ovat ulkomaista alkuperää.

Mutta toiveissa olisi suomalaisetkin yksilöt, sitten joskus.. :whistle:

Jaa viesti

Lizzard    80

Oi! :woohoo:

Siinäpä hienoa että pariskunta! Ovatko paritelleet, onko tietoa? Minkä ikäisiä?

Jos joskus harkitset luopuvasi kyseisistä otuksista, meikäläiselle voipi vinkata. Nuo saslowit ovat henkt.koht.suosikkejani vaikka gracia löytyykin täältä.

Jaa viesti

^Natina    2 321

Jos jonkin verran vilkaiset sivuja saat lisää tietoa ;) Eivät ole minun, mutta lukemalla selviää että suunnitelmissa 2012 - 2013 vuodelle poikasia.

Jaa viesti

Lizzard    80

Kappas, niimpäs onkin. Jotenkin oletin automaattisesti että ovat sinun kotisivusi, mutta pitää näköjään lukea useamman sivun takaa huolella :blush:

Jaa viesti

Feenix    32

Oi nämä ovat kyllä niin kauniita <3

Tietääkö kukkaan onko näitä suomessa nykyään kuinkapaljon? Ei varmaan kovinkaan montaa yksilöä.

Ja hei jos joku tietää jotain hyvää sivustoa jossa olisi enemmän näistä alalajeista, niin vinkkaattehan tännekkin ;)

Niin ja olisi kiva kuulla kokemuksia näistä ihanuuksista. Millaisia ovat luonteen puolesta ja millaisia terraario ratkaisuja teillä on?

Jaa viesti

Make74    27

Joo.. siis kyseessä on mun pariskunta :) ..Kiitos linkin laitosta Natina.

Tälle vuotta ei vielä poikasia tule.. ovat vielä hieman pienikokoisia, mut kattoo ens vuonna.. Ja tarkoitus olis tosiaan löytää lisää näitä hienoja boia.. muitakin värejä :)

Kaiken aikaa selaan Ruotsin myyntipalstoja :)

• Like 1

Jaa viesti

Lizzard    80

Sama täällä: ostoilmoitus vetämässä ja silmät tarkkana seurailen ulkolaisiakin foorumeita. Mutta tuntuu olevan hakusessa, varsinkin tuo meikäläisen havittelema L.t.gracia.

Nyt olen alkanut jo suunnittelemaan tässä ehkä 1.1. L.t.trivirgata hankkimista, saisi hieman erisukuista linjaa tänne Suomeen ;) Muutamilla nuita tuntuu olevan, tiedän jo ainakin pari-kolme paria.

Syksyn Hammia ootellessa... Jospa sieltä tulis tännekin lisää ruusuboia ennenku tuo oma akkeli kuolla kupsahtaa vanhuuteen.

Jaa viesti

vaaksi    8

Kämppiksellä on yksi saslowi. Yritettiin etsiä Hollannin messuilta sille kaveria, mutta löytyi vain yksi saslowi, ja sekin aika suolaisesti hinnoiteltu (lähempänä nelinumeroista summaa).

Meillä oleva käärme on ainakin luonteeltaan todella ihana. Jos käärmeestä voi sanoa "sylilöllykkä", niin tähän yksilöön tuo kuvaus ainakin sopisi. Syö myöskin todella hyvin eikä jätä ruokaa lautaselle. ;)

Etsintä siis jatkuu täälläkin.

• Like 1

Jaa viesti

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään