Jump to content
Herppi.net - Suomen Herppiharrastajat ry
Mysli

Aksolotlin hankintaa harkitsemassa

Recommended Posts

Barone    9

weemanolle kiitokset. Jotenkin alussa tiedot joita sain olivat luokkaa "hankala", mutta saat sen kuulostamaan kivalta puuhalta.

Nälkä kasvaa syödessä. Mitä enemmän tietoa saan aksoista niin sitä enemmän niitä haluan.

Jaa viesti

halla    0

Weemano...anteeksi kun en ole vastannut, käyn täällä nykyisin niin harvoin : / Tytöt voivat hyvin, ovat isoja kuin mikä. :)Tummastakin(Örkki) on tullut sosiaalisempi, mutta vaalea(Ruusu)on mun suosikki. Aksu joka mulla on ollut vuosia on kasvanut, ne 3 ovat nykyisin melko samankokoisia. Eli Aksun kitukasvuisuus johtui yksinkertaisesti akvaarion koosta.Eli ihmiset akxoille kunnon akvaariot!

Sitten on vielä 3 pientä albiinoa Kaapo, Albin ja Helmi.

Jouduttiin taas muuttaa ja nyt on enää jäljellä axot ja 250l akvaario...vuosi sitten lajeja oli tuplasti enemmän ja akvoja 7. Elämä muuttuu...

Nyt näyttää olevan porukalla syömingit talven varalle. Olenkin miettinyt että talvehditanko axot..ja jos niin missä..jääkaappia en kuulemma saa käyttää. : /

Jaa viesti

halla    0

Huomasin juuri että akvaariolinnan ruotsintuontilistalle on ilmestynyt axoja väriltään kulta. Harmi kun axomäärä on täynnä, eikä isompaa allasta voi hankkia kun kukaan ei sitä tänne 4krs. suostu kantaa.... : (

Jaa viesti

Kuinka paljon teidän muiden aksot liikkuvat?

Meillä on kaksi täysikasvuista albiinoa ja yksi pienenpi (n. 12 cm) ruskea akso. Nää kaks täysikasvuista on melki laiskoja liikkumaan, mutta tuo nuorin liikkuu = ui enemmän kuin vanhemmat.

Meidän akvaariolla on kokoa 300 litraa (125 x 40 x 40), joten liikkumatilaa luulisi olevan. Akvaariossa on ulkoinen suodatin (Eheim prof.) ja "kuplakone" ja lämpötilana 21 astetta kesät, talvet.

Jaa viesti

halla    0

Millainen valaistus sinulla on? Aksot on valoherkkiä, tykkäävät hiukan pimeämmästä akvasta varsinkin vanhempana.

Jaa viesti

weemano    0

Aikuiset aksot ovat normaalistikin passiivisempia kuin nuoret yksilöt, niiden elimistön toiminta hidastuu ja sitä myötä myös liikkuminen vähenee.

(tästä johtuen ravinnon kokoa tulisi suurentaa ja ruokintakertoja vähentää)

Akvaarion kasvillisuus aktivoi usein aikuisia ykilöitä, johtunee lienee ihan halusta kutea. Valaistuksella en huomannut itse olevan vaikutusta.

Jaa viesti

Terve!

Kuinka monta aksoa (1,2?) voisi ottaa n.95 x 42 x 35 -akvaarioon? Sen verran ristiriitaisia vastauksia on ollut netissä niin ajatttelin kysäistä nyt täällä :)

Missä määrin aksolotleja voi käsitellä? Ruokkimaan pystyy kädestä, mitä muuta?

Kiitoksia jo etukäteeen :)

Jaa viesti

Aksofan    0

Mä haluaisin hankkia Aksolotlin mutta en tiedä kaikkea oon siis lukenu kaikkea mut jotku jäi epäselväksi miten se meni se ihon värin vaihdunata ja siitä hoidosta vois hiukan auttaa koska en tiedä kaikkea (tiedän, että vanha keskustelu, mutta haluaisin apua olis siis tosi kiva jos joku vastais) :)

Jaa viesti

naukas    0

Aksoja ei tahdo mistään löytää :/ Olisikos joku tehnyt tietopakettia aksoista näin suomeksi että varmasti menee tieto perille?(muitakin kuin faunattaren kiitos) Aksoista olen lueskellut paljon mutta akvaarioelukoista ei ole vielä kokemusta. Onko Akson hankinta silloin järkevää? Yksi lotli olisi nyt ainakin ensin tulossa ja 200-300 litraisen akvan olen ajatellut hankkia. (jos vaikka sinne joskus mahtuisi kaverikin :D) Olisiko jollain helppoja kotikonsteja jolla saisi ilman sen suurempaa rahankulutusta akvaariota viilennettyä kun lämpötila liian suuri? Kiitokset vaan jos joku vielä ketjun löytää :)<3

Jaa viesti

AuSu    5

Mä en osaa aksoista sen enempää neuvoa kun meillä on vaan tuliliskoja, mutta kuulun facen Aksolotlit-ryhmään ja se on aktiivinen. Joten jos olet naamakirjassa niin kysele ihmeessä sieltä! Löytyy päivitettyä infopakettia ja pitkän linjan harrastajia, kasvattajia sekä aksojakin saatavilla ajoittain, niin nuoria kuin kodinvaihtajia. Noista sun kyselemistä asioista on mun mielestä siellä keskusteltu paljon. Ja sitä kautta pääsee myös ruokatilauksiin ym. kun tavisliikkeistä ei löydy aksoille ravitsemuksellisesti kunnollisia pellettejä.

Jaa viesti

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään