Jump to content
Herppi.net - Suomen Herppiharrastajat ry
Mallu

Kenttäsirkkojen kasvatusohjeet

Recommended Posts

Akvaristi84    63

Tais mennä tämä ensimmäinen sirkkojen muna satsi pyllylleen, kun munat on reilun 5 päivää ollu miusta akvaariolampun päällä ja aamulla kurkistin lootan ja yhtään poikasta ei vielä ole näkyvillä. en tiedä kastelinko mullan liijan märäksi, kun avasin munintarasian kannen niin kannen sisäpuolelta tippu vettä multaan, mie jätin koulupäivän ajaksi laatikon ilman kantta jotta tuo multa kuivus.

Jaa viesti

Niina01    987

Eihän ne viidessä päivässä kuoriudukkaan. Siinä 11-12 päivää menee jos on lämmössä eli tuon akvalampun päällä. Voi olla että juuri tuo lämpö on höyrystänyt kosteuden ja siksi kanteen oli tullut pisaroita. Ihan ok kosteus tuo on kuhan annat sen nyt kuivahtaa sen verran ettei pikkusirkat huku niihin pisaroihin.

• Like 1

Jaa viesti

SariS    1 155

Meillä ainakin syödään ne... 

Toki meillä on muutama syöjä enempi ku pari gekkoa... Voit laittaa myynti-ilmoituksen herppinetin kauppatoriosastolle.

Varmasti löytyy halukkaita ostajia.

Jaa viesti

Sinikettu    396

Osaisko joku kertoa että mikä mättää... sirkat on munineet ja emot voi hyvin mutta noista munista ei tule mitään ulos :I vanhempi boksi on nyt ollut 3 viikkoa akvaariolampun päällä, uusi 1,5vko terrassa ja nyt viikin lampulla. Missään ei ole ketään! Eka boksi saattoi olla liian märkä mutta tämä toinen on kuohkeaa ja kosteaa, ei märkää eikä kuivaa vaan juurikin täysellistä. Ja missään ei ketään! Lampun päällä 30 astetta lämpöä

Jaa viesti

SariS    1 155

Alenna lämpöä ihan tuntuvasti - minulla on aikuiset lisääntyvät sirkat noin 30c lämmössä, jossa on munintaboksi jonkin aikaa - kun otan sen pois, lämpötila munintabokseille on noin 26-28c pinheadien kuoriutumiseen asti - kuoriuduttuaan ovat (lämpimässä) huoneenlämmössä.

Voit alentaa boksin lämpöä laittamalla jotain boksin ja lämpun väliin.

Jaa viesti

Nes    0

Yritän ensimmäistä kertaa kasvattaa kenttäsirkkoja, niitä on nyt n.30 smarttiboksissa ja tähän mennessä ovat hengissä pysyneet. Vielä eivät ole sukukypsiäkään. Mietin että kun sitten laitan sen muninta-astian kolmeksi päiväksi sinne niin pitäkö laittaa heti uusi tilalle kun sen ottaa pois? Aina oltava munintaboksi? Meillä on siinä tapauksessa talo täynnä niitä bokseja joista odotellaan poikasia kuoriutuvaksi... Vai miten tämä homma toimii?

Jaa viesti

napalmi    0

Moikka... Millä olette erotelleet sirkat kun ovat osa pieniä ja osa isompia? mulla ei oikeen hyvii ideoita siihen... eli miten saa munijat, syötävät ja liian pienet eroteltua kätevästi..? muninta astia mulla on ollu punajuurisalaatti purkki missä vermikuliittia siitä silta sitten astian pohjalle... kun luulen et kaikki on kuoriutunut ni vaikee saada niitä millinpituisia sirkan alkuja elävänä siirrettyä isompaan kasvulaatikkoon.. vaikkakin osa osaa mennä siitä siltaa pitkin ni aina jotkut urpot jää sinne muninta astiaa häröilemää.. =D ON MULLA JA ONGELMAT =D mut APU olis tarpeen.

Jaa viesti

Niina01    987

Yleensä muniinta astia nostetaan pois aikuisten sirkkojen boksista kun siihen on munittu ja laitetaan ihan yksinään se munia sisältävä astia "hautumaan". Näin pikku sirkat ja aikuiset eivät sekoitu. Sirkat ovat kannibaaleja että taitaa olla päivät luetut noilla pienillä jos ne ova aikuisten kanssa samassa tilassa.

Jaa viesti

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään