Jump to content
Herppi.net - Suomen Herppiharrastajat ry
Tähti*

Paras terraario merkki?

Recommended Posts

Tähti*    44

Olen suunnitelut ostavani joko käytetyn tai uuden terraarion . Kokoluokassa 100 X 50 tai 90cm pituudeltaan olevan. Onko terraarioiden kestävyydessä/ laadukuudessa kuinka isoja eroja? Tarkoituksena siis ostaa kokonaan lasinen.

Harkinnassa siis exoterran / jokii terra / kymppiterra. Suosituksia :biggrin:

Jaa viesti

tonikin    1 482

Aika vähän kommentteja..:)

Mut mitä ite veikkaisin, niin laadussa tuskin kauheasti eroja. Enemminkin omat tavat ja tottumukset, riippuen siitä millä tavoin toimivat ovet, tms. kutakin miellyttää, tai miten ja millä vermein terraarioon vaaditut olosuhteet aikoo järjestää?

Jaa viesti

Tähti*    44

No joo, kauhee hulina on käynyt vastauksissa :biggrin:

Ihan normi likuovillista haen, ilman vaihto saisi olla hyvä (riittävä), kaarnatunneleilla ym. aijon tehdä korkeuseroja jne.

Jaa viesti

tonikin    1 482

Tää on välillä tällästä;)

Mun käsitykseni mukaan exoissa on saranalliset ulospäin avautuvat ovet, koko katon pinta-alallle tehty verkotus ja korvausilma tulee melko pienistä aukoista etuovien alalaidasta. Joki ja Kymppiterroja saisi taas mittatilauksesta, jolloin myös ilmastoinnin saa halutun kaltaisena. Sama pätee johtojen läpivienti mahdollisuuksiin. Molempien vaihtoehdot ovat joko liukulasiovilla tai päältä avattavilla vaihtoehdoilla. Kaikkia noita pyörii kohtuu hyvin käytettyinä ja mikäli sulla ei ole kiirus, niin ottaisin aikaa sopivan sekä edullisen vaihtoehdon eteen putkahtamiseksi;)

Jaa viesti

Tähti*    44

no mitään tulenpalvaa kiirusta ei ole,mutta sen mitä olen tässä "kuumeillut" eli 3vk niin ei ole sopivan kokoista ollut tyrkyllä. Tasot ym. tuo oman ongelmansa mittoihin eli tuo 100cm on aika maksimi.. keittiön tasot kun ei kuulemma ole terroja varten tehty :huh::biggrin:.

Alustavasti olen tekemässä kauppoja ihan uudesta Joki terraariosta ja nyt säästelen siihen parhaillaan. Piti vaan tosiaan kysellä käyttökokemuksia että tulee kerrasta hyvä,kun jokusen "pennin" maksaakin.

Jaa viesti

tonikin    1 482

Toivottavasti asia ratkeaa keittiöntasonkin kannalta parhaalla mahdollisella tavalla;)

Oletko muuten tarkistellut, että tekeekö joku foorumilainen tilausterroja kilpailukykyiseen hintaan?

Jaa viesti

Tähti*    44

No en :biggrin:, ajattelen kuitenkin että joku isompi tekee taatusti kestävää, vaikka eihän se aina niinkään ole.

Jaa viesti

Tähti*    44
55 minuuttia sitten, Tähti* said:

No en :biggrin:, ajattelen kuitenkin että joku isompi tekee taatusti kestävää, vaikka eihän se aina niinkään ole.

siis isompi,työkseen terroja valmistava siis piti sanomani...

Jaa viesti

tonikin    1 482

Ok. Enhän minäkään voi toki mennä takuuseen kenenkään valmistamasta terrasta, ja kuluttajaasiamies kurmottaa viimekädessä myös yritystenkin tekoset:)

Mutta hieman ohihan tämä turinoillani pääsi varsinaisesta aloituksestasi menemään;)

Jaa viesti

Tähti*    44

No eipä tässä muita turisioita ole kuin me :biggrin: ja sitten kun saan pennit kasaan niin käyn ostamassa isomman kodin tytöille. Sen verata jo tästä on ollut hyötyä,että tuskimpa exonterraa sitten kuitenkaan .

Jaa viesti

tonikin    1 482

No mutta, hyvä kuulla että tästä on ollu kuitenni joku hyöty:) Eikä sitäkään tiedä vaikka joku terraansa (mitathan on mainittu tuolla yllä, vink!) myymistä pohtiva pirkanmaalainen äkkäisi tän topikin...;) Onnea kuitenkin uuden kämpän hankintaan:)

• Like 1

Jaa viesti

mcleuka    7

Sanoisin että paras terra merkki on "oma valmiste" silloin saa  juuri sellaisen kun haluaa...;) Toki myös ymmärrän että kaikilla ei oo mahdollisuutta tehä itse taikka ei oo taitoja.

ja jos valmista ni merkkejä monia..

Jaa viesti

Tähti*    44
2 tuntia sitten, mcleuka said:

Sanoisin että paras terra merkki on "oma valmiste" silloin saa  juuri sellaisen kun haluaa...;) Toki myös ymmärrän että kaikilla ei oo mahdollisuutta tehä itse taikka ei oo taitoja.

ja jos valmista ni merkkejä monia..

No mulla itselläni ei ainakaan ole taitoa ja kun haluan kokolasisen niin vielä vähemmän:biggrin:. Päivittäin koluan kyllä eri myyntipaikkoja läpi , käytettyjä siis mutta ei toistaiseksi ole natsannut. Toisaalta kun ostaa uutena niin on ainkin pahimmista pöpöistä tauti vapaa.

• Like 1

Jaa viesti

Tähti*    44

Mä taidan saada ostettua käytettynä kaksi 100x50x50 terraa, ja aika tyytyväinen olen. Säästyy pitkä penni ihan muihin juttuihin :biggrin:

Jaa viesti

tonikin    1 482

Hyvä!

Virkon-S on ainakin yksi todella täpäkkä ja armoton aine putsailuun.

Jaa viesti

Tähti*    44

jep. Sitä löytyy kotoa. Sen lisäksi hommasin terrojen pesuun vetyperoksiidia 3%.

Jaa viesti

Tähti*    44

Tälläisiä hienouksia tuli pari kappaletta! Huomenna pääsee pesu puuhiin ja laittamaan tytöille kotia :biggrin:. Toinen jää vielä odottamaan asukkaita, aika moiset pesu ja järjestely sulkeiset luvassa kun porukka vaihtaa eri terraarioista toiseen ja vanhin gekko pääsee takaisin akvasta vanhaan terraarioonsa missä nuo giantit ovat väliaikaisesti asuneet.

17635360_1379794655375639_2218715871479269457_o.jpg

Jaa viesti

Tähti*    44

Siinä se nyt on. Ihan kivalta näyttää jo nyt,mutta kesällä pitää bongailla kauniita kivä ja Ikeasta hakea vähän lisää "puskia",niin hyvä tulee. Huomenna jatkuu vielä hommat ja voin täräyttää kunvan koko "seinästä"  :biggrin:

17636797_1380928185262286_8075195536727500244_o.jpg

17761238_1380930755262029_3874975037137469829_o.jpg

Jaa viesti

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään