Jump to content
Herppi.net - Suomen Herppiharrastajat ry
Kala

Pyydän apua maakonnan nokan leikkuuseen.

Recommended Posts

Minulla on nelivarvaskonna, jonka nokka on päässyt kasvamaan melko hurjaksi. Ongelma on se, että minä olen melko kömpelö ja konna ei todellakaan pidä käsittelystä. Olen yrittänyt napsia nokkaa pois, mutta olen joutunut antamaan periksi, sillä pelkään satuttavani konnaa. Jos se esim. riuhtaisisi itseään jonnekin suuntaan kriittisellä hetkellä, niin en halua ajatellakaan, mitä kamalaa kömpelöt käteni voisivat saada aikaan. Viilata se ei anna. Asiaa vaikeuttaa se, ettei minulla ole hommaan kunnon välinettä, sillä välinekauppani on suljettu pitempiaikaisesti.

Asun vajaat 40km Jyväskylästä länteen. Olisiko joku nokanleikkuun osaava esim. ajelemassa täällä päin niin, että voisi koukata minun kauttani ja auttaa? Rahaa minulla ei ole paljoa, mutta voin maksaa kiitokseksi pienen summan ja keitellä kahvit tai teet. Mukaan olisi hyvä tuoda oma leikkuri, sillä kuten sanoin, minulla ei ole kunnollista. Asialla ei ole mahdoton kiire, sillä konna syö hyvin enkä huomaa nokan hirveästi sitä haittaavan, mutta pitäähän tuo tuosta leikata. Jos kukaan ei voi auttaa, niin vien sen tietysti sitten eläinlääkärille, mutta opiskelijan lompakolle olisi helpompi päästä hieman halvemmalla...

Jaa viesti

Onko konnan nokkaa aiemmin lyhennetty?
Suosittelisin viemään asiantuntevalle eläinlääkärille ellei tosiaan joku osaava kanssaharrastaja pääse pistäytymään. Katso kunnolla, miten homma tehdään, niin voit jatkossa tehdä itsekin.

Jos konnan nokkaa täytyy harvakseltaan lyhentää, niin itse tekisin eläinlääkärillä, sillä riskejä siinä on ja itse en koskaan sitä uskaltanut tehdä. Mutta, jos nokka vaatii jatkuvaa lyhentämistä, niin silloin on helpointa ja edullisinta opetella itse.

Toivotaan, että joku osaava asuisi lähellä. :)

Jaa viesti

Mielelläni tulisin leikkaamaan ja näyttämään kuinka tapahtuu - harmi kun välimatka on noinkin pitkä. Jos meillä on joskus ajoa sinnepäin (ei lähiaikoina),

niin yritän pitää sinut mielessä.

Jaa viesti

Hei

Minä osaan leikata kilpikonnien nokkia. Asumme Laukaan kunnassa. Minulla ei ole ajokorttia, joten konna olisi tuotava meille.

Jaa viesti

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään