Jump to content
Herppi.net - Suomen Herppiharrastajat ry
polyradicion

Muut tuhatjalkaislajit kuin A. gigakset III

Recommended Posts

*Marika*    1 920

Tunnustaudun laiskaksi, en tee niille muuta kuin annan kuivahtaa varastossa, jos ovat kosteita. Siinä samalla suurin osa mukana tulevista öttiäisistä vaihtaa maisemaa (tai kuolee). Välillä oon myös heittänyt suoraan terraan, mitään haitallista ei ainakaan toistaiseks oo tullut mukana, toki jotain pientä ötöä voi tulla. Itse tosin ihan tykkäänkin siitä, että terroissa näkyy myös esim. pieniä kotimaisia tuhiksia, etanoita tms.

• Like 1

Jaa viesti

JLiz    3

Selvä, kiitti:) Itse taidan uunitta, sen verran "hysteerinen" olen mahd. loisten tms. kanssa.

Jaa viesti

iibs    5

Uskaltauduin viime viikolla tilaamaan ensimmäistä kertaa BugzUK:lta matosia, ja nyt malttamattomana odotan pakettia saapuvaksi. Tulispa jo :D

Tulossa 3 x D. macracanthus ja 2 x A. corralipes.

Edited by iibs
  • Like 2

Jaa viesti

iibs    5

Tänään saapui paketti. Kaikki tuhikset olivat elossa ja vaikuttivat hyvinvoivilta. Erityisesti toi macra-poju, joka on kiitänyt ympäri uutta asumustaan taukoamatta. Nyt se kiipeilee terran katossa. 

Iloinen yllätys oli se, että molemmista lajeista tuli sattumalta molempia sukupuolia.

• Like 1

Jaa viesti

AniJ    663

^Macrat vaikuttavat joo todella aktiiviselta lajilta. Oma macrakoiras myös on ollut todella aktiivinen siitä lähtien, kun saapui. On ollut näkyvillä oikeastaan koko sen reilun 2 viikkoa. o.O Hyvät lajit valitsit, ihan omia suosikkilajeja molemmat (vaikka edelleen ihmetyttää tuo "corralipes" nimitys bugzuklla)!

Täällä Spirostreptidae sp 8:it on myös olleet tosi aktiivisia ja hurjia syömään, kokoajan joku on ruokakupilla. Myös tämä ruttukasa vaikuttaa tosi aktiiviselta ja siltä, ettei ruttuisuus haittaa häntä pätkääkään.

vihertuhis2.thumb.jpg.5585b4ca4c3534ad10eedf5cae5f9143.jpg

Kaverin pää on ihan kunnossa, ruttu on vain tuossa kropan keskikohdassa, eli toivottavasti ei ole kuolemaksi?

Edited by AniJ
  • Like 1

Jaa viesti

*Marika*    1 920

Mun macrakoiras aikuistui tässä kesän aikana, harmi että jäi tyypiltä tyttöystävät saamatta silloin keväällä, kun tuhiksia tilailin ja macrat oli tilauksesta johonkin hukkuneet. Toisaalta näin jälkikäteen ajatellen voi olla ihan hyväkin juttu, kun muutamalla muulla lajilla tota jälkikasvua on jo sen verran paljon :P Vaikka olishan ne omat macravauvat kivoja olleet.

Spirobolus walkerit on olleet toisistaan kiinnostuneita taas viime aikoina, mahtaakohan ne saada koskaan poikasia aikaiseks...

Katselin tässä joskus A. hova -nuorisoani, näytti siltä et mulla olis koiras ja 2 naarasta, ihan kiva tulevaisuutta ajatellen. Toinen naaraista on AniJ:ltä tullut, muut kaksi on omaa tuotantoa.

• Like 2

Jaa viesti

*Marika*    1 920

Mittasin tässä yks päivä suurimman Spirostreptidae sp. 8 -naaraan, tyypillä on pituutta n. 24 cm. On kyllä niin kaunis elukka <3 Toivottavasti kaikki kasvaa yhtä isoiksi :).

• Like 2

Jaa viesti

AniJ    663

Pitkästä aikaa tutkin poikaspoksia ja löysin sieltä viidennen toukan, vaikka poikasia piti tosiaan olla 4.

Intopiukeena tutkin uutta tulokasta ja mietin, että nyt on bugzukn paketissa ollut joku muna joka kuoriutunut täällä! 

Sit katoin vähän tarkemmin uutta toukkaa ja se taiskin olla vaan jauhomato. :confused:

Edelleen silti mysteeri, miten jauhomato on tuonne joutunut.

poikasetjajauhis.thumb.jpg.2399b55cd9e626fcca52c63790ba24b3.jpg

Siellä se vaan tyytyväisenä hengas tuhisten kanssa. Pöh! :dodgy:

Saa jäädä sinne, toivottavasti se syödään.

• Like 1

Jaa viesti

AniJ    663

Mitä tahansa voi tapahtua, kun useampi elukka elää samassa tilassa. 

• Like 1

Jaa viesti

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään