polyradicion

Muut tuhatjalkaislajit kuin A. gigakset III

621 viestiä aiheessa

Uu, no mulle on sit oletettavasti tulossa naaraita. Tähän asti ollut vaan koiraita. Tai sit johtuu siitä, että ne on aika pieniä (4-8 cm), ettei sen takia lupaile tiettyä sukupuolta?

Näin muuten unta, että jollain tutulla oli Zoosphaerium neptunus aika epämääräisissä oloissa, isossa kuivahkossa terrassa, jossa oli mm. isoja juoksujalkaisia "kavereina", lämpölamppu ja osa pohjasta vaan hiekkaa... Ruvettiin sitten yhdessä katsomaan sille parempaa terraa. Olispa jotain vastaavia palloja, jotka vois hyvin vankeudessa :P

Edited by *Marika*

Jaa viesti

Toivottavasti kyseessä olis vaan joku tommonen laiskuus, eikä se ettei koiraita olis (ja mulle sattuis tulemaan just koiras). Itse ainakin tunnistan jo melko pienistä poikasista sukupuolet, mutta onhan niissä oma hommansa tihrustella.

Nuo pillerituhikset on hirmuisen söpöjä. Harmi, jos ne ei menesty vankeudessa, kun niitä näyttää myynnissä kuitenkin olevan paljon.

Jaa viesti

C. spinigerukset on kyllä kivoja, kun ne on niin aktiivista porukkaa, poikasetkin. Koitin olla järkevä ja valkkasin vain 3 kotiin jäävää poikasta, mutta saas nähdä tuleeko kiusaus jättää enemmänkin, jos syksyyn mennessä ei oo mennyt kaikki kaupaksi :P Mulla on kai joskus jonkin sortin itsehillintäongelmia, mitä näihin otuksiin tulee...

Mulla taitaa olla enää yksi A. cf. brandtii, höh. Sitä en osaa sanoa, onko kyseinen pallero ostettu vuosi sitten vai vajaat 2 vuotta sitten, sen verran saman näköisiä kuitenkin.

Jaa viesti

Tuhisvaavi.thumb.JPG.d2cd3aaae51c44b357d61825a8a4845b.JPG

Löytyi kaverinsa kanssa sattumalta, joka oli kyllä paljon pienempi vielä. Siirsin aikuiset lukuunottamatta A.monilicornis urosta, joka jäi naperoiden kanssa.. Näyttävät vaan niin keskenkasvusilta nuo raidalliset etten kuvitellut niiden vielä jälkeläisiä saavan. Toki voihan nää olla splendidustenkin, mielestäni kaikki vaan oli samaa sukupuolta. No aika näyttää onko lisää vielä "purkin"pohjalla ja minkä värisiä näistä tulee,jos nyt pysyvät hengissä..

1 person likes this

Jaa viesti

Kaivelin pohjamatskua vähän lisää ja 10 poikasia löytyi ainakin, ovat vaan niin pieniä ettei aivan erota kaikkia kalkkikakkojen seasta :biggrin:

1 person likes this

Jaa viesti

Hmph, nyt ainakin näyttää siltä, että taidan pyytää lähettämään tuhispaketin vasta joskus myöhemmin... Miksei voi jo tulla kunnolla lämmin, huoh. Tuleehan siihen mukaan heat pack, mutta sitä ei taas tiedä, kuinka pitkään se jumittaa täällä Suomen päässä.

1 person likes this

Jaa viesti

Täälläkin lykättiin lähetystä viikolla. Ens maanantaina sitten paketti lähetetään, kun ainakin pitäis jo olla lämpöasteita yölläkin. Voiiii, kun ei malttais odottaa!

Jaa viesti

Joo, eipä toiminu se minun kohalla, että ennen vappua tehtiin tilaus ja olis siellä sitten lajit varauksessa. Ilmottipa Martin tossa just, että spirostreptidae sp 8:it on loppu ja palautti niiden hinnan samalla ilmoittaen että paketti lähetetty. Eipä muuten v*tuta, kun sillei ihan pikkuisen, koska se oli just se laji mitä kaikista eniten halusin ja muut lajit tilasin vaan siinä sivussa, kun nyt kerran tehtiin tilaus. Olis voinu ilmoittaa aikasemmin, että se laji on loppunu ja kysyä, että haluanko siihen tilalle jotain muuta... Katsoin äsken sit bugzukn sivuja, niin macratkin oli nyt listan mukaan loppu, että tuleekohan mulle nyt semmonen laatikonpohjan viimeinen macra, joka on vähän sinnepäin kunnossa, kuten viime kerralla tilatut Achatina reticulatat oli. :angry::angry:

Jaa viesti

^No höh.. :angry:

Jaa viesti

Oho, onpas kurja juttu :/

Jaa viesti

No tällasta ei ookaan ennen sattunut. Oli rasia, jossa ei ollutkaan kolmea D. macracanthusta kuten piti, vaan pelkkää pohjamatskua o_O En kuitenkaan jaksa olla nyt kovin kettuuntunut, kun toinen Spirostreptidae sp 8 on kuin onkin pikkuinen koiras! :smile: Jei.

1 person likes this

Jaa viesti

Kirjoitettu (muokattu)

^Oho, jes! Kasvaispa pian isoks ja alkais täyttää maailmaa poikasillaan. Minäku en taas saanu niitä Spirostreptidae sp 8:eja tosiaan ollenkaan ja niitä ehdottomasti HALUAN!

Itelle saapu sit ilmeisesti puljun viimenen macra, mut oli sentään oikeen tomera pikkuinen mut harmillisesti naaras. Jospa niitä koiraitakin joskus. :rolleyes:

Edited by AniJ

Jaa viesti

Kuitenkin kaikki mun naaraat ehtii kuolla ennen kuin koiras aikuistuu, ja sit myynnissä onkin vain koiraita eikä naaraita löydä enää mistään :D Yks naaraista on kyllä suht pieni vielä ja pari muutakin vaikuttais keskenkasvuisilta.

Jaa viesti

Mitähän niille mun macroille mahtoi tapahtua, kun Martin oli ihan varma, että oli lähettänyt ne, mutta eipä niitä tosiaan mistään rasiasta löytynyt... Outoa.

Jaa viesti

^Outoa:huh:

Jaa viesti

Hmmh, mysteeripoikanen taas :P Oletettavasti se olis joko Spirobolus walkeri tai Cameroon grey/cream stripe...paitsi jos C. spinigerukset kykenee lisääntyy selvästi keskenkasvuisina, toivottavasti ei sentään. Ärsyttää vaan, kun mun oli tarkotus vaihtaa pohjamatskut tohon terraan, mutta eipä sitten vieläkään onnistu, äääääääh.

1 person likes this

Jaa viesti

^Sama täällä, ei voi vaihtaa kun on niitä naperoita, eli isot muuttaa roskiksesta dyykkamaani 50 litraseen akvaan asumaan ja laitan sit niille uudet pohjamatskut..

Jaa viesti

Kirjoitettu (muokattu)

Oon suunnitellut hankkivani kyseiseen terraan jotain uutta ja siirrellyt nykyisiä asukkeja muihin lootiin... Luulin, että pääsisin jo vaihtaan pohjan, niin olis sit terra valmiina, kunhan löydän jotain mitä sinne laittaisin...mutta ei sitte :P No, poistan vanhan pohjan sit varmaan pikkuhiljaa pienissä erissä, niin että sais kaikki poikaset talteen mullan seasta. Mut pitää nyt odotella kuitenkin rauhassa jonkin aikaa, että kaikki ehtis kuoriutua ja mieluusti kasvaakin vähän.

Edited by *Marika*
1 person likes this

Jaa viesti

Meillä syödään lehtikuusen käpyä ;) Ilmeisesti herkullista.. laitoin tosin somisteeksi, tuskinpa myrkyllistä kuitenkaan on..

Jaa viesti

Itse asiassa havupuuta ei pitäis käyttää, koska pihka voi olla haitallista näille.

1 person likes this

Jaa viesti

^Ok, napataas pois käpyset sitten..

Jaa viesti

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään