Jump to content
Herppi.net - Suomen Herppiharrastajat ry
Aksufani5

Kotilon hankinta

Recommended Posts

Minäkin olen miettinyt kotiloiden ottamista jo tovin aikaa. vanhemmatkin alkaa pikkuhiljaa lämmetä ajatukselle, mutta mistään noita ei meinaa löytyä (varsinkaan näin talvella, kun ei voi postittaa...)ja asutaan niin hirveän pohjoisessa (oulussa) niin eihän täältä tietenkään mitään kasvattajia yms. löydy. :/ No katsotaan sitten keväällä, tilaanko esim. briteistä pari akaattia...

Jaa viesti

Keväällä löytyy varmasti Suomestakin kotiloita! Muistaakseni Oulun suunnalla jotakin kotiloporukkaa asui?

Laita ihmeessä ostoilmoitus kauppatorille!

Saattaahan se olla, että tähän aikaan vuodesta moni kotiloista horrostaa ja siksi poikasiakaan ei talviaikaan meinaa olla, mutta jos syksyn/alkutalven poikasia olisi jollain lähellä asuvalla jäljellä (poikasten ei pitäisi horrostaa)? :)

• Like 1

Jaa viesti

Minulla on 2aksua 120l lasiterraariossa missä on kaksi tekokasvia, kahluuallas, muovisia kukkaruukkuja, seepiansuomu x3, ruokakuppi,kosteus ja lämpömittari, ja kaksi metsästä haettua keppiä. :) Onko 11.04.2015 eli huomenna tulossa kotiloita myyntiin messuille?

Jaa viesti

Tänään saapui rodatzipaketti briteistä! <3<3

Ei onneksi jäänyt postiin tämän pidennetyn viikonlopun ajaksi.

Jaa viesti

Moikka! :) Eli mistä voisi ostaa viiniksiä tai suht saman kokoisia kotiloita? Olen selaillut googlea vaan en löydä mitään kasvattajia tai hyvää sivua mistä voi tilata :D Niin monet tilaa ulkomailta kotilonsa, itse en löydä mitään hyvää sivua mista tilata :D

Jaa viesti

Bugzuk.com ja snails4you.com esimerkiksi on brittiläisiä paikkoja, jotka toimittaa Suomeen.

Jaa viesti

Sitten on landsnails.org (johon tosin en luota 100% omien kokemuksien ja kuultujen perusteella, joskus kyllä tilaukset menneet ok)
Ja polyped.de on, MUTTA sieltä en todellakaan suosittele mitään tilaamaan, ellei tykkää maksaa huonosta palvelusta ja kuolleista kotiloista.

Jaa viesti

Käykö suomalaiset kasvattajat? Tälläiset uudet kotilosivut on pystytetty ja siellä näyttäisi olevan useammallakin kasvattajalla viiniksiä. :)

Sieltä vaan kyselemään!

Jaa viesti

Minulla myös aksun vaaleaa versiota, eli white jadea, jos semmoinen kiinnostaa, niin niitä voi varailla. Laita ihmeessä yv:tä! :)

Jaa viesti

^ Oho, ainiin! Sen sivunkin tosiaan olisi voinut linkata. :D Kiitos, BigMommaBird!

• Like 1

Jaa viesti

Olen tekemässä paria kotilotilausta ulkomaille (Italia ja Iso-Britannia). Kauttani voi tilata kotilopoikasia, jos vaikka itse ei osaa/pysty ulkomailta tilaamaan.

Hinnat:

Italiasta: 

Achatina achatina (3 cm) 15 e

Achatina achatina albino (? cm) 18 e

Achatina reticulata (? cm) 14 e

Achatina zanzibarica (3 cm) 14 e

Achatina immaculata panthera (4 cm) 12 e

Iso-Britanniasta:

Achatina achatina (4 cm) 17 e

Achatina fulica (1 cm) 7 e

Achatina fulica hamillei f. rodatzi (1 cm) 10 e

Achatina fulica var. jadatzi (1 cm) 14 e

Achatina immaculata panthera (2 cm) 9 e

Achatina reticulata (2 cm) 12 e

Achatina albopicta albino (2 cm) 16 e

Achatina iredalei (3 cm) 16 e

Limicolaria numidica (2 cm) 13 e

Limicolaria flammea (3 cm) 13 e

Pleurodonte isabella (2 cm) 6 e

Helix aspersa (1 cm) 5 e

Ilmoitelkaa jos kiinnostaa ostaa, maksat kotiloiden hinnan lisäksi postikulut vain Suomen sisältä.

Jaa viesti

Moi! Mun täytyy tilanpuutteen takia vähentää kotiloideni määrää joten aion myydä 10kpl viiniksiä (Helix pomatia) hintaan 3e/kpl. Tilasin nämä viime kesänä Ranskasta. Nouto Helsingistä tai postitus jolloin ostaja maksaa postikulut. Laittakaa minulle yv niin kerron mielelläni lisää :)

viinis.jpg

Jaa viesti

Kannattaa laittaa tämä ilmoitus tuonne kauppatorin puolelle, niin useampi näkee viestin. :)

• Like 1

Jaa viesti

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään