tuliliskofani

Viljakäärmeen terraarion koko

316 viestiä aiheessa

Ihan sopivalta kuulostaa, ellei ole joku ihan hinku kiipeilijäyksilö kyseessä. :)

Jaa viesti

Sattuipas hyvin sitten, tuloo tuolle autotalliin unohtuneelle terrallekkin käyttöä! Viljistä meillä ei siis vielä asusta mutt harkittu on, ja kohtahan noita poikasia alkaa kasvattajilla kuoriutumaan kun kevät tuloo.. ^_^ Jos sattuukin olemaan innokas kiipeilemään niin onhan sitä sitten aikaa isompi terraario väsätä penskan kasvaessa aikuiskokoon :)

Jaa viesti

Sattuipas hyvin sitten, tuloo tuolle autotalliin unohtuneelle terrallekkin käyttöä! Viljistä meillä ei siis vielä asusta mutt harkittu on, ja kohtahan noita poikasia alkaa kasvattajilla kuoriutumaan kun kevät tuloo.. ^_^ Jos sattuukin olemaan innokas kiipeilemään niin onhan sitä sitten aikaa isompi terraario väsätä penskan kasvaessa aikuiskokoon :)

Jaahas jaahas, se siitä sitten. Tulikin muutto takaisin kotopuoleen vähän tämän jälkeen niin eihän tuo isäukko suostu samassa taloudessa käärmeen kanssa asumaan. Mutta kyllä minä vielä joskus.. :lol:

Pahoittelut ot:stä, nyt lopetan.

Jaa viesti

Onko 100x34x40 cm (pituus, leveys, korkeus) terraario auttamatta liian pieni aikuiselle viljalle?

Jaa viesti

Riippuu vähän minkä kokoinen käärme kyseessä, aikuisiakin on eri kokoisia. :) Miniminä on yleensä pidetty terran pituus + leveys = käärmeen pituus. Eli jos käärme on ~130cm pitkä niin kyllä sen tuon kokoiseen voi asuttaa.

Jaa viesti

Ja tossa tilanteesaa kannattaa valikoida koiras, ne kun jää lähes aina naaraita pienemmäksi :) ja jos pystyy luomaan parit välitasot missä käärme voi myös lekotella niin on oikein hyvä :) itse oon sitä mieltä että sisustuksella saa niin paljon aikaan että jos terra uhkaa jäädä turhan pieneksi (esim. Kymmenellä sentillä tai vastaavasti) niin sen ekstra tilan pystyy hyvin luomaan etenkin jos kyseessä ei ole mikään yliaktiivinen yksilö :)

Jaa viesti

Itse asiassa ei kyllä jää, yleensä nimenomaan koiraat on isompia. ;)

Jaa viesti

:o! Miksi mä oon nähnyt vaan pieniä koiraita :D

Eli perun kommenttini pienistä koiraista

Jaa viesti

Mulle on tulossa terra, jonka mitat on: pituus 150cm, korkeus 82 cm ja leveys 54cm. Minkä ikäisenä uskallan siirtää viljakäärmeen sinne asumaan?  :)

Jaa viesti

Ikä ei ole niin oleellinen kuin koko. Ite siirtäisin viljakäärmeen sinne vasta sitten kun sillä on painoa vähintään 200g, sen verran iso terra kyseessä.

Jaa viesti

2-3 vuotiaana, aika pitkälti kasvuvauhdista ja aktiivisuudesta riippuen :) menee sinne toinenkin ;)

Jaa viesti

ok!  :)  asia pihvi.  toisenkin olen jossain vaiheessa ottamassa, nytten vähän ajan päästä on tulossa vasta poikanen.  :P  sitten pitää vaa sondata se ja sit jos ettis kaveria sille.  :huh:

ei liity aiheeseen mutta mä en ole näissä kasvunopeuksissa oikee vielä perillä. millloin viljakäärme saa painaa sen 200grammaa? minkä ikäsenä? :o

Jaa viesti

Heissan!

Vihdoin ja viimein rekisteröityminen Herppi.nettiin onnistui! Vieläkö täällä on toimintaa? Meillä on ollut seitsemisen vuotta "perusvärinen" viljakäärme. Nyt minulle, joka aiemmin inhosin käärmeitä :biggrin:, on noussut käärmekuume. Ensin suunnittelin kunkkupytikkaa, mutta miehen kanssa asiaa pohdittuamme kallistuimme kuitenkin viljakäärmeen kannalle. Olen ymmärtänyt, että kunhan A) terraario on riittävän suuri ja B) käärmeet ovat samaa sukupuolta, niitä voidaan asuttaa kahden, jopa kolmen yksilön porukoissa?

Etsin siisi viljakäärmekasvattajaa. Löytyykö? Toiveissa olisi, että henkilö osaisi sondata, koska varmaa tietoa nykyisen käärmeemme sukupuolesta ei ole. Sukupuolen varmistus määrittää myös tulevan poikasen sukupuolen.

Jaa viesti

^ Aina pitää varautua siihen, että käärmeet saattaa joutua erottamaan omiin terroihinsa joko kokonaan tai ajoittain. Itsellä on 2 koirasta pääsääntöisesti samassa terrassa, mutta keväällä ~3 kk joudun asuttamaan matoset erillään. Yhdessä asuttamisessa tärkeää on myös se, että käärmeet ovat samaa kokoluokkaa. Kannattaa siis uuden käärmeen hankinnassa miettiä myös, että mahdollisesti joutuu mahduttamaan kaksi erillistä terraa. 

Jaa viesti

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään