Twinkie

Hybridi

36 viestiä aiheessa

Jooh onhan ne ollut jo tovin siellä. Siirtyivät mun mielestä samaan aikaan ku alko tulee enemmän scaleless mutaatioita jotka siirrettiin aika nopeasti myös hybrideihin.

Jaa viesti

Hyvä niin, kukaan ei vaan näköjään oo tänne päivittäny tietoa aiemmin. ;) Ite kun en tuota IV:tä käytä oikeastaan ollenkaan niin tänään kun ultran suhdetta amelaan haeskelin niin sattu silmään muutos.

1 person likes this

Jaa viesti

Facebookissa tuli vastaan joku  joka kasvattaa Tesseroja. Mutta eikös tämä ole hybridi? Jäi vaivaamaan mua, onko oikein ees kasvattaa näitä?

Jaa viesti

Suomessa vai ulkomailla ? On hybridi. Näiden kasvatus mielestäni on vähän ''kyllä ja ei'' juttu. Mielestäni ok, jos pitää puhtaat viljakäärmeet puhtaina ja hybridien linjat erikseen. Tämän toteutuminen taas on erittäin hankalaa siinä mielessä, ettei voi olla varma etteikö joku näitä alkaisi tarkoituksella sekoittelemaan. Yleisesti hybridejä täällä katsotaan huonolla. 

Jaa viesti

Ulkomailla tesseraa ei mielletä hybridiksi vaikka todisteet on kovat, todennäköisesti siksi, että vihdoinkin on värimuoto, joka on dominoiva ja selkeästi erilainen -> kilpavarustelu siitä kuka ehtii tehdä erilaisia tesseroita on kova.

Ja kyllä Suomessakin pari kasvattajaa on tesseroista kiinnostunut ja niitä ajattelee kasvattavansa. Minusta se on ihan ok, kunhan tessera-linjoista tulevien "normaalien" alkuperä sitten myös ilmoitetaan myytäessä.

Jaa viesti

On 26.8.2014 at 12.43, mirakarkkainen said:

Mulla on ehdotus, mikä on seuraavaksi listalla. En tiedä onko kyseiselle käärmeelle olemassa suomennos, mutta tuolla aiemmin mainitussa ryhmässä se kulkee nimellä persian ratsnake. Siitä on julkaistu kuvia pied melanistic versiona. Kyseessä on siis viljaa muistuttava käärme, jolla on huikea kontrasti, hyvin tummaa mustaa ja hyvin valkoista piediä kyljissä, kaulassa ja päässä. Ymmärtääkseni näitä kasvatellaan ACsnakes'in toimesta briteissä.

Tai sitten mua on vedetty pahan kerran höplästä ja kyseessä on photoshopattu vilja (joksi sitä siis aluksi luulin :lol: ).

Toki vaikea tietää mitä taustoja milläkin nykyään on mutta, tarkoittanet Zamenis persicus lajia, itse olen nähnyt risteymiä mutta kylläkin Z.situla -lajin kanssa.

Jaa viesti

4 tuntia sitten, Timo said:

Toki vaikea tietää mitä taustoja milläkin nykyään on mutta, tarkoittanet Zamenis persicus lajia, itse olen nähnyt risteymiä mutta kylläkin Z.situla -lajin kanssa.

Onko sinulla tästä antaa tarkempia tietoja? Missä päin maailmaa (Eurooppaa) näitä hybridejä on?

Jaa viesti

4 tuntia sitten, Telescopus said:

Onko sinulla tästä antaa tarkempia tietoja? Missä päin maailmaa (Eurooppaa) näitä hybridejä on?

En ole myynnissä näitä nähnyt vaan tutkimuslaitosten kasvatusohjelmissa parikymmentä vuotta sitten, sen aikaisissa sukulaisuussuhteiden tutkimuksissa.

Jaa viesti

Just now, Timo said:

En ole myynnissä näitä nähnyt vaan tutkimuslaitosten kasvatusohjelmissa parikymmentä vuotta sitten, sen aikaisissa sukulaisuussuhteiden tutkimuksissa.

Juu, en minä ostamassa olisi ollutkaan. Kuvioinniltaanhan nuo eroavat melkoisesti toisistaan, millaisia poikasia tuli? 50/50 mustaa ja leopardikuosia?

Jaa viesti

12 tuntia sitten, Telescopus said:

Juu, en minä ostamassa olisi ollutkaan. Kuvioinniltaanhan nuo eroavat melkoisesti toisistaan, millaisia poikasia tuli? 50/50 mustaa ja leopardikuosia?

Enpä muista enää, oli joskus 90-luvun puolivälin jälkeen ja en ollut juuri tuossa suoraan mukana. Molempia lajeja olen kyllä kotona kasvattanut  noin reilut15 vuotta sitten, situlasta noinkaan kauaa aikaa ole mennyt mutta toki ihan erikseen ovat pysytelleet. 

Jaa viesti

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään