Jump to content
Herppi.net - Suomen Herppiharrastajat ry
LauriH

Pomatias elegans -round mouthed snail

Recommended Posts

Ainakin yksi poikasista on tässä kevään aikana venähtänyt aikuisen mittoihin :). Siirsin kärsäilijät pienempään purkkiin, niin helpompi löytää ne sieltä, kun välillä kaivelen niitä esiin... Vaihdoin pohjamatskuksi lähes pelkästään lehtikompostia, josko poikaset innostuis vielä nopeemmin kasvamaan. Lahoavia lehtiä niillä toki tähänkin asti on ollut tarjolla, ei ne paljon muuta syökään, mutta pohjamatskuna oli pelkkää multaa aiemmin.

Jaa viesti

Alkoi jo vähän epäilyttää, onko mulla näitä enää ollenkaan jäljellä, kun ei ollut aikoihin näkynyt ketään liikkeellä, mutta pidin välillä pidemmän kuivan kauden ja eilen taas kostutin kunnolla, niin kyllähän sieltä tuli heti muutama tyyppi esiin (nytkin näkyy yksi käppäilevän terran kannessa). Taisivat kyllä viime talvenakin olla aika näkymättömissä. Edelleen harmittelen sitä, että näitä ei saa mistään lisää... Toivottavasti nuo omat siis lisääntyy vielä jatkossakin.

Jaa viesti

Mulla kuoriutuneet kärsäkkäät nyt n. 3-vuotiaita. Viimeksi kun kaivelin terraa, ei ollut määrä lisääntynyt, toisaalta ei mitään hajua sukupuolista. Harmi, jos tämä satsi jää ainoaksi.

Jaa viesti

Aikuisia kotiloita näkyy terrassa pyörivän ainakin 5 vielä, nämä siis mulla kuoriutuneita. Ikää nyt 4 vuotta. Uusia poikasia en oo edelleenkään bongannut.

Jaa viesti

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään