Jump to content
Herppi.net - Suomen Herppiharrastajat ry

Recommended Posts

Tuutikki    192

Ai vaikka on tuo pitkä raitaosuuskin? Haha, vielä lisää pitää vissiin mulla opiskella noiden kuvioiden kanssa... :P

Jaa viesti

jaded    952

Käsittääkseni motleyta ei pysty ulkonäön perusteella erottamaan motley-stripedista.

Jaa viesti

Tuutikki    192

Nätti on kyllä käärmeesi, oli mikä oli!! :) Väri on tosiaan normaali, mutta kuvio tosiaan joko motley tai motleystriped!

• Like 1

Jaa viesti

Twinkie    313

Mäkin väittäisin että on Normal motley, ja perustän väitteeni siihen, että motley kuvio kulkee helminauhana keskellä selkää rangan mukaan ja striped kuvio on yleensä 2 selkeetä raitaa rangan molemmin puolin. Mitä mä olen nähnyt motley/stripedejä niin se motley kuviointi on kehittyny raitoihin niiden paikalle eli rangan sivulle eikä keskellä niinku tässä tapauksessa. Mutta tää on vaan Mutu tuntumaa koska asiantuntija en ole :D mutta linkistä alla näkyy mitä tarkoitin:

http://www.cornsnakemorphgallery.com/motley-stripe/

Jaa viesti

Twinkie    313

Ja nyt kun näin Heitu93:sen linkin toisesta kuvasta ni siinä kyllä näkyy kyljessä raita joka tukis "väitettäni" motley/stripedistä mutta kun kuvio keskellä selkää niin olen silti sitä mieltä että on Normal motley

puusilmä mikä puusilmä :rolleyes: hyvähän tässä itsensä kanssa väitellä!

Edited by Twinkie

Jaa viesti

jaded    952

Käsittääkseni motleyta ei pysty ulkonäön perusteella erottamaan motley-stripedista.

Perustelen kommenttiani tällä Nannon postauksella toisesta ketjusta (motley/motley-striped-osuus):

Itse asiassa motley stripedin ja striped nimenomaan erottaa toisistaan, mutta sen sijaan motleyta ja motley stripedia ei voi erottaa, koska "puhdas" motleykin voi olla hyvinkin raitainen. :) Tässä lainaus kotisivuiltamme (marinnelin teksti alunperin):

Motley striped -kuvioinen käärme on yhtä aikaa sekä striped että motley. Striped-tekijä sijaitsee samassa lokuksessa ja on yhteisvallitseva motley-tekijän kanssa. Tämä puolestaan tarkoittaa sitä, että mikäli käärme saa toiselta vanhemmaltaan striped-geenin ja toiselta vanhemmaltaan motleyn, tulee käärmeestä motley striped, eli kuviointi on jonkinlainen motleyn ja stripedin välimuoto ja mitä tahansa näiden väliltä. Motleyllä voidaan katsoa olevan taipumus dominoida stripediä, sillä useimmiten motley striped voi näyttää täysin puhtaalta motleyltä mutta tiettävästi ei koskaan täysin puhtaalta stripediltä.

• Like 4

Jaa viesti

Twinkie    313

Tattis selvennyksestä, muistelinkin lukeneeni tosta jotain mutten löytänyt hakemaani.

kalle200: Näyttäis normaalilta jolloin se olis Normal het. caramel, anery, hypo

• Like 1

Jaa viesti

^Natina    2 321

Mun onkin aikasemmin jo pitänyt selvitellä onko tämä nyt motley vai stripe, itselläni on vahva veikkaus motleyn puoleen mutta varmistetaans nyt kuitenkin...

IMG_5782.jpg

IMG_5798.jpg

IMG_5801.jpg

Vanhemmista ei oo mitää muistikuvaa..

• Like 1

Jaa viesti

Maru    536

Minäkin motleyksi väittäisin, koska kuvion reunalta löytyy mustaa rajausta. Toisaalta, kuvion hajoaminen taas tuo mieleen stripen.. Onpa jännä kuvio. :)

Jaa viesti

^Natina    2 321

Motleytä veikkaan itse sen vuoksi että yläraidassa on havaittavissa pallpmaisuuksia säännöllisin välein. Joka ei ehkä kuvaan välity niin hyvin kuin livenä.

Jaa viesti

FLCornSnakes    224

Onpas erikoisen kaunis käärme! Mä ihan ihastuin :wub:

Mä sanoisin että tuo on motley tai motleystriped. Kuvio kulkee mun mielestäni nimenomaan keskellä selkää joka tukisi tuota motley-arvelua. Tosin niskaa ei näissä kuvissa kunnolla näy...ihan sama mikä kuvio mutta ihan hemmetin siisti!!! :)

Jaa viesti

^Natina    2 321

Tämä kaveri voisi kyllä olla motley stripe kin jos nyt oikein muistan niin siitäkin oli jotain puhetta. Mutta jos nyt Nanno tai Marinneli voisi vahvistaa asiaa ulkonäön perusteella. Kuvio katkeaa niskassa..

Eniten mua ehkä häiritsee kylkiraidan "katkonaisuus".

Jaa viesti

jaded    952

Motley tai motley-striped munkin mielestä. Noita kahtahan ei voi varmasti ulkonäön perusteella erottaa toisistaan.

Jaa viesti

nanno    741

Kyllä siellä motleyta minunkin silmään näyttäisi olevan, varsinkin jos kuviointi vielä katkeaa niskasta. Ei muutako testaamaan stripedin kans niin näkee onko motley striped vai motley. :)

Jaa viesti

^Natina    2 321

Stripeä sille justaan oo eikä se nyt niin justaan oo mikä se on. Jotennkin nyt kun nää kuvat laitto tänne niin tuli semmonen kutina että tosiaan motley stripestä olis enemmänkin ollut puhetta silloin kun se tuli ! Mutta noo, kahtellaa jos se pääsee joskus naisiin :P

Jaa viesti

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään