311 viestiä aiheessa

Osaako kukaan kertoa, että kuinka harvinainen otsikossa mainittu gekko on? Saako sitä mistään Suomesta? Eli onko Suomessa kasvattajia?

Olen kiinnostunut hankkimaan tällaisen gekon itselleni. Olen täysin hurahtanut matelijoihin. Minulla on berberinskinkki ja viljakäärme. Gekot ovat aina kiehtoneet minua. Ihastuin kyseeseen lajiin. :)

Jaa viesti

Kyseinen laji ei ole mitenkään kovin yleinen, ei ainakaan Suomessa. Just joku oli tuolla myyntipuolella myymässä kahta naarasta muistaakseni. Taisi niitä täällä joku kasvatella, ainakin jossain vaiheessa.

Jaa viesti

Kelläs näitä löytyisi ? Kokemuksia/kuvia ?

1 person likes this

Jaa viesti

Mä kattelin noita olisiko joku 3viikkoa sitten ja siis on todella huonosti saatavilla :(

Yhdellä herppiläusellä on ainakin mutten muista kuka :(

On muuten kivan värinen ja jos joltakin löytyy niin pitäs vähän miettiä että ostaisinko kun on niin upea :D

Jaa viesti

Joo täältä löytyy, sain Juha S nimiseltä jätkältä täältä aikoinaan trion, Uros menehtyi vuosi sitten oudoissa olosuhteissa, tiedä sitten mikä syy oli.

Vekkuleja otuksia, melko helppo hoitoisia ja ahmivat mitä vaan suuhun mahtuu! :)

Kuvia ei tähän hätään ole kyllä antaa. Mistään tukusta en ole uutta urosta saanut, eikä tietääkseni taida yksittäisiltäkään kasvattajilta juuri löytyä, jos intoa riittää Hamnin messuilta varmaan saa ! :)

Jaa viesti

Näitä olenkin jo pitkään himoinnut. Jospa sitä vielä joskus, jos sattuu joku tuttu Saksanmaalla käymään, tai vielä parempi jos sattuisi saatua tilattua eläinkaupan kautta. Mielelläni kuulisin lisää juttua näistä sen lisäksi, mitä olen netistä lukenut

Jaa viesti

Siis näin eksoottiseksi lajiksi tosi helppohoitoinen ja lajilla jännät käyttäytymismallit, esim. Sirkat hakataan valvoa vasten tajuttomaksi, ja ns. Leikkimistä lauman kesken tosi paljon. Kaikki sopivan kokoinen ruoka menee alas helposti, kosteus jos on kunnossa ja paljon kiipeily tilaa ei mikään oikein voi mennä pieleen näitten kanssa.

Jaa viesti

^ Minkä kokoisessa terraariossa sinulla nämä asustelevat? Minulla olisi tuossa yksi terra tyhjillään ja l. williamsiit olisivat yksi vaihtoehto sinne. Mutta mietin vain sitä, onkohan tuo turhan suuri kyseisille liskoille..

(// Ja siis tuohon terraan suunnittelen asukkia sen pohjalta että mitkä itseäni kiinnostaa. Niistä sitten mietin sen kaikkein parhaimman lajin juuri tuohon terraan, kunhan olen ottanut tarpeeksi selvää eri vaihtoehdoista, kaikista vaatimuksista ja sellaisista. Ja sekin tietty vielä, onko niitä edes missään Suomessa saatavillä kellään yksityisellä tai eläinkaupoissa. Jos ei, niin täytyy laittaa ajatus pääkoppaan hautomaan ja pitää silmällä tätä lajia.)

Mutta tosiaan tämä laji olisi sellainen joka oikein kovasti kiinnostaisi. Netin syövereissä olen lajista etsinyt tietoa ja miettinyt, jos tällaisia jostain joskus saisi.

Edited by jrri

Jaa viesti

Ei ne tosiaan liian isoa tarvitse, mutta kyllä ne kokoa hyväkseen käyttää, hain itse 2 päivää sitten uuden terraarion kokoa 45x45x60, johon tulee kans noi uudet HID-lamput kun niihin rakastuin.

Liukuovet ei oikee toimi, mulla on liukuovet tällä hetkellä ja niistä on kyllä livahdettu välillä pois... Siksi vaihoin tohon exo terran ovi vaihtoehtoon!

No tossa oli ketju harvinaisista lajeista suomessa ja Natina oli sitä mieltä että niitä jollain muullakin voisi olla, mutta itse en tiedä ketään enkä eläinkauppoja josta niitä saisi. Mulle tulee toivon mukaan Saksasta nyt porukka syyskuussa ! :)

Varmaan tulee poikasia multa mutta en yhtään osaa sanoa koska...

Jaa viesti

Minulla tuo tyhjä terra olisi 70*40*70cm. Taitaa olla vähän turhan iso? Tuossakin oli aluksi liukuovien välissä pahvia ensimmäisen asukin aikana, jotta ei pääsisi sieltä livahtamaan. Mutta täytyy katsella jos jostain löytyisi kyseisiä Exo Terroja täältä suht läheltä.

Täytyisi jossain vaiheessa laittaa lähimpään eläinkauppaan kyselyä että onko mahdollisuuksia saada sellaisia heidän kauttaan. Jos ei tuolta, niin täytyy sitten lähteä etelästä hakemaan - jos hyvä tuuri sattuu käymään. Saksasta ei kai eläimiä enää lähetetä yksityishenkilölle rahtina? Näistä ulkomailta tilauksista kun en niin tiedä..

Mutta jos näitä ei muualta saa, niin olisin kiinnostunut ;)

Jaa viesti

No kyllähän tohonki varmaan ihan hyvin voi laittaa, kunhan liukuovet saa tosiaan jotenki niin ettei siitä pieni gekko pääse.

Ja en kans noista ulkomailta tilaamisista tiedä mitään elävien kohdalla, mutta en usko että lähetetään. Ja jos paketti meininkiä meinaat aika epätodennököstä että selviäisi ees hengissä matkan

Jaa viesti

Jeps. Täytyy laitella pahvia ovien väliin koko matkalta sen verran tiiviisti ettei sieltä pääse.

Joskus olen kuullut eläimiä tilattavan ulkomailta, en sitten tiedä millä tavalla kaikilla on tulleet.

Täytyy tuolta eläinkaupasta kysellä, jos vain mahdollista. Sitten vielä se, jos eläinkaupasta tilaa(/yksityiseltä) ostaessa, paljonko tällaisesta yleensä kannattaa maksaa/missä hinnoissa yleensä pyörii? Meinaan vain nimittäin sitä kun hinnat saattaa joissain paikoin olla suolaa miltä tahansa eläimeltä (esim. normivärisestä parta-agamasta yli 300€) sekä kyseinen laji kun kuitenkin on sen verran harvinainen, etten ole aiemmin nähnyt kuin pari myynti-ilmoitusta tällaisista. Ja nyt älkää käsittäkö väärin että pelkän hinnan takia tällaisen hankkisin, kunhan ajattelin vain uteliaisuuttani kysellä.

Jaa viesti

No siis ne on ollu tosi halpoja kuulemma ennen, nyt kun ne julistettiin uhanalaisiksi ja niitä ei saa enää importtaa, hinnat varmaankin nousee, äsken sähköpostilla mulle myytiin paria 140e, mikä tosi edullinen siis

1 person likes this

Jaa viesti

1.2 tulee syyskuussa :-) 250e tuli hintaa, ihan hyvä diili :-]

Jaa viesti

1.2 tulee syyskuussa :-) 250e tuli hintaa, ihan hyvä diili :-]

Mistäs ostit ? Viime vuonna koitin tehdä kauppaa parinkin myyjän kanssa että olisi sitten ollut nouto Hamm-showsta. Mutta jäi huono maku suuhun näitten ulkolaisten myyjien kanssa kun toinen räikeästi koitti huijata.. teimme siis kauppaa pariskunnasta ja kun pyysin kuvia sain niitä ja pyytäessäni lisää kuvia joissa näkyisi koko liskot eri kulmasta niin, ylläripylläri, sainkin kuvia aivan eri liskoista mitä minulle ensin kaupattiin.. kova kiire oli kaupat tehdä. Toisen kauppiaan yhteydenpito taas oli nihkeää ja hidasta.

Sain sisustuksen valmiiksi tähän 45x45x60 ExoTerraan. Jos hyvin käy tähän tulee asukkeja syyskuun alussa.. ;)

gallery_16326_925_367957.jpg

Jos joku jo miettii niin takana oikealla on palmuvehka, takana vasemmalla pesäraunioinen, oikealla edessä sitten pitsilehti, vasemmalla edessä joku saniainen. Lisäilen kasveja pikkusen vielä myöhemmin..

2 people like this

Jaa viesti

Juhan seurue tuo tullessaan Hamnista, sähköpostia lähetin ilmoituksen laittaneelle ja vihdoin tärppäsi, vaihdettiin puh ja homma pitäs olla ok!

ps. hyvä valinta tässä tapaukessa toi ovellinen exo terra, pakkaa liukuovet olee huonoja näille!

Edited by Frinta

Jaa viesti

Kuva minkä lähetin meni rikki joten tässäpäs uusi kuva terrasta..

gallery_16326_925_64648.jpg

3 people like this

Jaa viesti

Eilen kotiutui 1.0 L. Williamsii. Hammista hankittu ja näitähän oli useampikin tulossa, mutta tuli mutkia matkaan joten nyt sain vain tämän. Kaverit on tälle jo kiikarissa ruotsalaiselta kasvattajalta.. ja saattaapa suomestakin tyttökaveri tulla.. "Wille" on kuvassa pikkusen tummana kun on saanut asiaan kuuluvat häädöt loisia vastaan ja saakin olla vielä karanteenissa ihan eri huoneessa omassa terrassaan..

gallery_16326_804_280635.jpg

6 people like this

Jaa viesti

Väliaika tietoja.. Wille liikuskeli jo reissun jälkeen ja näin sen juovan vesipisaroita kun sumutin terran..

Tekaisin tämmöisen ruokakipon, joka on käytännössä vain tuollainen teline johon saan vaihdettua Rollssin dippikupin.. :D

gallery_16326_804_48362.jpg

3 people like this

Jaa viesti

Paparazzina hiiviskely kannattaa.. :ph34r: (olen jo ihan myyty vaikka viime yönä tämä vasta kotiutui..) :rolleyes:

gallery_16326_804_134278.jpg

gallery_16326_804_638340.jpg

gallery_16326_804_305571.jpg

7 people like this

Jaa viesti

On se hieno :wub: Mielenkiinnolla odotan mitä sä näiden kanssa vielä saat aikaan ;)

1 person likes this

Jaa viesti

On kyllä mielenkiitoisen näköinen ja osaat kyllä hienoja kuvia ottaa :)

1 person likes this

Jaa viesti

Nyt mä tajuan miks sä siellä sujahtelet :D PÖHKÖ!

Mutta on tosiaan hienoja kuvia!

1 person likes this

Jaa viesti

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään