699 viestiä aiheessa

Tässä on nyt viikon päivät ihmetelty uutta konnaa.

Mitä kaikkea tolle voi syöttää? Tuntuu jotenkin pieneltä, kokonaiset muikut (ainakin ne, jota meillä on pakastimessa) taas on julman suuria noin pikkuiselle. Palasina vaan?

Buffalomatoja ilmeisesti monet antaa, miten? Ripottelemalla veden pinnalle?

Aikuiset reevesit käsittääkseni syö myös kasvista ihan reippaasti? Itse laitoin pikkulimaskaa, on sitä saattanut vähän kadotakin. Mitäs muuta, jotain salaattia?

Katkarapuja ja Raffy P:tä toi on pääasiassa saanut toistaiseksi, muikkuakin kokeilin ja kyllä se upposi. Nätisti söi jo sormista toissapäivänä.

Jaa viesti

Meillä on karttakonnan poika, olen leikannut muikut ja silakat paloiksi jo ennen pakastamista, ni ei mene niin paljon hukkaan. Kaveri syö just ja just n. kolmas osan muikusta...

Olen antanut myös kuivattuja ötököitä ja mua myös kiinnostaisi kokeilla matoja ja muita ötököitä tuoreena. Sopiiko konnalle kaikki madot mitä esim. eläinkaupasta saa ostaa elävänä?

Missä niitä kotona sitten säilyttäis, ihan purkissa vai....voiko niitäkin pakastaa?

Kasviksia ei ole edes maistanut vaikka ole niitä tarjonnut, ehkä sitten isompana...

Jaa viesti

Meillä ainakin on buffalot säilyneet kotioloissa siinä samassa purkissa missä ne on eläinkaupasta myyty. Ihan vapautuneesti voi kaikkea ötökkää syöttää :)

Gammarusta muuten voiskin kokeilla, en edes muistanut sitä, kun punakorva on niin iso, ettei se ole vuosiin gammarusta syönyt.

Jaa viesti

meillä syödään vesikonnan herkku -reseptin mukaan, otin sen konnamaan sovuilta. Ei tartte leikkiä vitamiineilla kun ne on ruokaan laitettu valmiiksi. Ainoastaan seepiaa raastan ruoan päälle kun tiputan sen sankoon veteen kellumaan. Ja hyvin on maistunit! Benny syö kolmesti viikossa, sipe vielä tämän viikon joka päivä, minkä jälkeen aletaan syömään joka toinen päivä.

Jaa viesti

Mites muiden aikuiset reevesit, minkälaisia määriä syö ja kuinka usein? Toi palloilee altaassaan kuin nälkäkuoleman partaalla, joten olen päätynyt ruokkimaan joka toinen päivä. Vetää sujuvasti kaksi muikkua per ruokintakerta (vertailun vuoksi: punakorva syö saman kokoisia neljä ja tuntuu jäävän nälkäiseksi).

Muikunsyönti vaikuttais olevan se paras juttu, oikein mikään muu ruoka ei uppoa samalla innolla. Katkaravut, jotka on puniksen herkkua, jäävät nekin melkein syömättä. Muikku syödään sormista suupalan kokoisina. Nykyään upponaa Nutrobalitkin kakistelematta. Pellettejä syö, mutta ei kovin riemuissaan. Elävistä ötököistä ei ole innostunut, sirkkoja suorastaan pelkää (punakorva rakastaa).

Jaa viesti

Luin kaikki ruokavalioketjut ja olen etsinyt tietoa vaikka mistä, mutta yhteen kysymykseen en löytänyt selkeää vastausta. Voiko punakorville antaa broilerin jauhelihaa, siis kissoille ja koirille tarkoitettua? Sehän menis tuohon vähärasvaisen lihan kategoriaan...Ja, pitääkö liha kypsentää? koirille ja kissoille saa antaa raakana.

Edited by tuuliaa

Jaa viesti

Voi, mutta ei siinä ole mitään "järkeä", siinä ei ole ravinteita, paitsi jauhelihaanhan tietysti sais vitamiinit jne näppärästi pyöriteltyä. Ja raakana annetaan.

Edited by tuuliaa

Jaa viesti

Mitä vähärasvaisessa broilerin jauh. lihassa ei ole ,jos verrataan vaikkapa kalaan? Onko joku toinen jauhettu lihatuote siis parempaa näin konnan kannalta? terv :vitamiinin + kalkin kätkijä

Jaa viesti

No jos ajattelet, että mitä siinä on, lihaa ja piste. Kalassa on mm. ruodot ja muut bonukset mukana. Plus toki se, ettei liha (kana, sika, nauta, kani, kissa etc) ole vesikonnan päivittäistä ravintoa luonnossakaan. Itse kätken vitamiinit ja kalkit sinne muikun sisään.

Jaa viesti

Yhdistetty ketjuun. -tuuliaa-

Olen tässä pitkään miettinyt uusia ruokalajeja vesikilpparilleni ja tulin tässä ajatelleeksi muutama päivä sitten, että hankkisin Kärpäsentoukkia & Surviaisentoukkia. Luultavasti kasvattaisin kärpäsentoukista kärpäsiä koska, konnani rakastaa kärpäsiä kesäisin.

Jos olen oikein ymmärtänyt, Kärpäsentoukat eivät saa olla värjättyjä, vaan nitten pitää olla valkoisia. Onko kenelläkään kokemusta kykeisistä toukista ja syövätkö konnanne niitä? Onko turvallista ostaa toukkia esim. kalastuskaupoista?

Edited by tuuliaa

Jaa viesti

Pienelle konnalle ovat varmaan varsin hyvää ravintoa, tosin paljonkohan niissä on ravinteita? Mutta ihan huoleti voit niitä syöttää, ainakin valkoisia. Ei kai ne punaisetkaan myrkkyä ole.

Survarintoukat lienee konnalle aivan turhan pientä syötävää.

Jaa viesti

Pienelle konnalle ovat varmaan varsin hyvää ravintoa' date=' tosin paljonkohan niissä on ravinteita? Mutta ihan huoleti voit niitä syöttää, ainakin valkoisia. Ei kai ne punaisetkaan myrkkyä ole.

Survarintoukat lienee konnalle aivan turhan pientä syötävää.[/quote']

Ok, täytyypä lähteä ostamaan toukkia kohtapuolin :) Ravinteita ei varmaan hirveemmin ole toukissa, mutta vaihtelua ruokavalioon ne tuovat mukavasti, kun kala ei tunnu olevan konnalle mieluisa vaihtoehto tällä hetkellä. Kalaa ei ole uponnut konnalle monee kuukauteen :( , joten jos toukat & kärpäset alkaisivat maittaa, se olisi hienoa.

Jaa viesti

Talviaikaan ainakin meillä ruokaa ei uppoa kovin kummoisesti, eli sekin voi olla syynä ruokahaluttomuuteen.

Jaa viesti

Poika hyppii altaassaan innokkaasti aamusta lähtien. Luulisi, että olisi edes vähän väsynyt, mutta ruokahaluttomuus ei tunnu kaveria haitaavaan oleenkaan. Talvi & naaraan kaipuu ovat luultavasti isoimmat syyt, miksi ruoka ei nyt maistu. Eikös ruoan pitäisi alkaa maistua taas keväällä?

Jaa viesti

Kyl konna syö sit taas kun malttaa. Kokele tarjota tyyliin kerran viikossa, jos ei syö, ei syö. Eri juttu tietysti sit jos konna muuttuu apaattiseksi, mutta ei siltä vaikuta :)

Jaa viesti

Nyt löytyi jotain mistä meidän vesikonna ei tykkää. Ostin kuivattuja sirkkoja, kun ajattelin ettei elävät selviä kotiin asti tällä pakkasella... Ne näytti omasta mielestäni hienoilta, mutta konna ei koskenutkaan niihin:( Turhauttavaa, koska hotkii eläviä niin innoissaan...

Uusia kuivaötököitä oli tullut iso liuta hyllyyn. Kuivatut jauhikset uppoaa meillä hyvin. Mua kiinnostaisi ne muutkin, onko joku kokeillut jotain muuta kuivattua ötökkää, miten maistui?

Jaa viesti

Mä olen joskus kokeillut purkkisirkkoja, ei tod kelvanneet (ja ne haisevatkin noh... kuolemalta). Kuivatut voipi olla turhan kuivia ja kovia innostamaan konnaa syömään.

Ihan perus-gammarusta on meillä konnat syöneet pieninä, isommalle konnalle ne on yhtä tyhjän kanssa, pientä silppua vaan.

Kuivattua kalaa olen myös syöttänyt, ihan sitä kamaa, jota eläinkaupoissa myydään kissoille. Konna tykkäsi kyllä, mutta kannattaa katsoa satsi, jossa kalat on mahdollisimman pieniä. Sithän on sitä kilppareiden superherkkua, jossa on kuivattuja katkoja ja pikkukaloja.

Mitä kaikkee ötökkää saa kuivattuna?

Jaa viesti

En oikein ymmärtänyt että mitä kaikkia niissä oli, ainakin yhdessä oli jotain perhosen toukkia tms.niin ja etanoita taisi olla

Onko Gammaruksessa ja kuivatuissa jauhiksissa jotain eroa, sitäkin pähkäilin siellä kaupassa...

Edited by Pikkukonnat

Jaa viesti

Kysyin myyjältä sitä niin se oli sitä mieltä, että Gammarus on vesikirppuja:) en ihan luottanut siihen, mutta voihan se olla niinkin...

Jaa viesti

Pikagoogletus antoi tulokseksi, että gammarus on pakastekuivattua äyriäistä. Eli ei vesikirppuja kuitenkaan :D

Silkkiperhosen koteloita löysin joskus jostain, ne löytyivät lopulta suodattimesta, vaikka konna niitä ainakin näennäisesti söikin. Oliko noi siis jotain valmisruokia? Muistatko nimiä?

Jaa viesti

Oli kolmea merkkiä, jota en ollut ennen nähnyt ja kaikilla oli useita purkkeja. Aiheutti lievää hämmennystä. Kaikilla oli sirkkoja ja matoja ja sitten joitain muita...Täytyy käydä uudestaan Faunattaressa ihmettelemässä niitä.

Jaa viesti

Kaisa miten ne tota kuivattua kalaa syö? Mulla oli sitä joskus meidän siiliä varten ja jotenkin vaikea kuvitella, että noi konnat osaisi sitä syödä... leikkaatko jotenkin?

Meillä oli siilille ostettua silkkiperhosen toukkaa kuivattuna ja siitä kyllä konnat tykkäs hirmuisesti. Tiedä häntä sitten - taisi olla enemmänkin semmoista puuhasteluruokaa.

Rapeat isot salaatinlehdet on meillä myös hyväksi havaittua puuhastelusapuskaa tylsyyteen :)

Jaa viesti

Ihan raastamalla, pieniä kaloja siis pitää olla. Kyllä konna ne saa syötyä.

Jaa viesti

Miten sirkkojen ja matojen antaminen toimii?

Eikä elävät sirkat hyppäävät pois akvaariosta?

Minulla on ruohomattoa (jossa on pieniä reikiä) akvaarion pohjassa, Eikö jauhemadot menisivät sen alle piiloon ja kuolemaan?

Jaa viesti

Sirkka veteen, konna nappaa sen siitä. Toki pitää vahtia, ettei ne pääse karkuun. Toinen vaihtoehto on listiä sirkat ennen syöttämistä. Jättijauhikset olen antanut sormista/pinseteistä. Ne hukkuu hetkessä vedessä.

Edited by KaisaHoo

Jaa viesti

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään