Frinta

Aloittelijoille sopivat käärmelajit?

180 viestiä aiheessa

Kiitos jälleen kerran lisätiedosta. Boa kyllä tosiaan kiinnostaa sinänsä enemmän ulkonäkönsä puolesta, sekä ilmeisesti paljonkin pienemmän stressiherkkyyden vuoksi.

Joka tapauksessa koska en asu yksin, vaan pitää tuon miehenkin mielipide ottaa huomioon, kuulisin mielelläni muistakin lajivaihtoehdoista, vaikka nämä kaksi kunkkua päällimmäisenä mielessä ovatkin. MIelellään toki sellaisista lajeista joita Suomesta on mahdollista saada. Faunattaren hoito-ohjeosiosta tsekkasin jo siellä luetellut käärmeet, mutta aika vähäistä se tieto siellä on. Käärmeitä kun on lopulta aika vähän yleisesti nähtävillä niin että samalla pääsisi niistä kyselemään, ja tuleville lemmikkimessuilekaan en pääse..

Jaa viesti

Jos totta puhutaan niin vaihtoehtoja näihin kriitereihin ("jämäkkyys", n. 2m, saatavina Suomessa, aloittelijalle sopiva) ei ole kauhean montaa kuningaspytoneiden ja -boien lisäksi. Ehkä joku rotta- tai härkäkäärme (joilla voi olla jonkin verran luonnetta), tai veripyton, lyhythäntäpytonit, jos vähän viitsii paneutua. Saatavuus Suomessa on kylläkin vähän niin ja näin. Muuta ei tule oikein mieleen.

Edited by Hiidenhukka

Jaa viesti

No näin minä vähän arvelinkin, että kuningaspyton tai joku boa olisi sitten se mistä valita. Hieman olen lueskellut ruusuboasta ja Kenian hiekkaboasta, mutta ne eivät jostain syystä viehätä, ainakaan vielä. Jatkan siis suunnittelua kuningaspyton mielessäni. Niistä olen jo aika paljon lueskellut asiaa täältä, joten aika hyvin olen löytänyt tietoa tärkeimmistä perusasioista joihin kiinnittää huomiota, ja valmiiksi vinkkejä mahdollisiin ongelmiin.

Jaa viesti

Pytikka on melko lupsakka vaihtoehto. Itse en aikoinani booaa hommannut juuri tuon terran koon takia. Ja eteen tuli myös niinkin ärsyttävä asia kuin että pytikallekin on melko mahdotonta löytää kivoja valmiita piiloja sopuhintaan. Booalle ne joutuu itse tekemään jollei halua tyytyä ihan laatikkopiiloihin. Joo voi korkista tehdä piiloja mutta minäkin tarvitsen tuolla wetboxin talven luonteihin, ei ollut se investointi halvimmasta päästä kun se piilo maksoi yli 40 e. Lisäksi booilla on tuo melko korkea lämpötila vaatimus joka saa olla sekä siellä kohtuu suuressa terrassa, että lämmittelypaikalla. Se taas tuottaa päänvaivaa ja nostaa sähkölaskua vähääkään viileämmässä kämpässä... Kyllähän nuokin saa hoitumaan ja joutuu vaan vähän näkemään enemmän vaivaa ja kuluttamaan enemmän alkupääomaa. Varmasti silti yhtä ihana lemmikki mutta itsellä jäi näistä syistä hommaamatta.

Jaa viesti

Minäpäs palaan tähän aiheeseen, nyt kun mieskin on vihdoin näyttänyt vihreää valoa käärmeelle. Tässä välissä onkin ehtinyt jo tutustua taas vähän lisää aiheeseen, ja vahvana ehdokkaana olisi kuitenkin sateenkaariboa. Käsittääkseni pitäisi olla aloittelijallekin ihan ok laji. Sen perusteella mitä olen lukenut, ilmeisesti kolumbialaisen ja brassin pääasiallisena erona on lähinnä ulkonäkö? Onkohan Suomessa ketään, joka kasvattaisi? Mieluummin ottaisin parivuotiaan käärmeen jostakin muualta kuin tukusta, että hieman tietäisi jo sen luonteesta. Kovin ärhäkkää elukkaa en välttämättä ensimmäiseksi halua. Ruusuboakin on alkanut kiinnostaa enemmän tuon mukavan luonteensa takia, mutta on varmaan vähän pieni omaan makuun. Sattuisikohan Tampereen seudulla asumaan ketään, kellä olisi ruusua tai sateenkaarta, jota pääsisi katsomaan?

Jaa viesti

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään